PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

02.10.2014.

Zdravi dijelovi voća i povrća koje redovno bacamo

Da li znate da kore nekih vrsta voćki mogu da sadrže više vitamina nego sam plod? Upravo taj dio ljudi uglavnom odstranjuju i bacaju. Promijenite te navike i saznajte koji su dijelovi bitni!

 

narandzina_kora

Pazite šta bacate!


U kori voća i povrća često se nalazi obilje hranjivih tvari. Upravo taj dio većina nas odbacuje i nikada ne jede.

Nedavno je objavljena vijest da bijela mekana opna ispod kore naranče, koju ljudi često bacaju, sadrži vlakna i flavonoide koji imaju protukancerogena i protuupalna svojstva.

Postoji obilje zdravih dijelova voća i povrća koja imaju višestruku zdravstvenu korist a ljudi imaju navike da upravo te dijelove bace.

Sjemenke bundeve

Jednako su zdrave kao i sam plod. Pola šoljice sjemenki sadrži preporučeni dnevni unos magnezija koji čuva zdravlje srca te štiti od osteoporoze i glavobolja.

Dobar su izvor proteina, željeza i fitosterola koji snižavaju loš holesterol. Pomažu u regulaciji šećera u krvi, ublažavaju simptome menopauze i podižu raspoloženje.

Kora krompira

Bogata je vitaminima B i C, željezom, kalcijem i kalijem koji izgrađuju kosti, koži daju zdraviji sjaj i čuvaju zdravlje mišića.

Lišće repe

Obiluje vitaminom A i K neophodnim za zdravlje očiju i pravilno zgrušavanje krvi. Također je odličan izvor vlakana, kalija i željeza.

Kora od lubenice

Možda nevjerovatno, ali bijeli dio kore sadrži aminokiselinu L-citrulin koja pospješuje izbacivanje dušika iz krvi. Ona  oboljšava tjelesnu izdržljivost i ublažava bolove u mišićima.

Lišće rotkvice

Lišće iako zanemareno veliki je izvor vlakana, kalcija, željeza, vitamina A i K. Može se dodati salatama ili kuhati kao prilog uz glavno jelo.

Narandžina kora

Bogata je hranjivim tvarima koje snižavaju razinu holesterola u krvi bolje od pojedinih lijekova.
Pomaže kod žgaravice i probavnih problema, a polimetoksi flavoni kojima obiluje štite od bolesti srca i upala.

Stabljika blitve

Sadrži velike količine glutamina, aminokiseline koja jača imunitet i pomaže u bržoj obnovi organizma. Ona pomaže kod bržeg zacjeljivanja rana i oporavka od ozljeda.

Kora jabuke

U kori se skriva više vitamina nego u samom plodu, a obiluje i antioksidansom kvercetinom koji pomaže u borbi s Alzheimerovom bolesti te poboljšava funkciju pluća.

Stabljika brokule

Umjesto da samo skuhate cvjetni dio brokule, slobodno skuhajte i stabljiku te propržite lišće na malo maslinovog ulja. To će povećati količinu vitamina A u obroku.