PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

06.08.2014.

Zašto je prejedanje opasno za zdravlje?

Vaš je želudac veličine šake – shodno tome to je količina hrane koju trebate unijeti u organizam prilikom obroka. Šta se dešava kada unesete duplo veću količinu od potrebne?

 

prejedanje

Kako radi želudac?


Jeste li znali da je vaš želudac veličine šake? A ako zatvorite šaku, vidjet ćete da je ova količina hrane ono što većini ljudi treba za adekvatan obrok.

Ako se pitate kako možete pojesti velike količine hrane, budite svjesni da je želudac mišić koji se može proširiti i primiti više hrane nego što treba. U stvari, želudac se može proširiti i do tri puta  nakon velikog obroka.

Prejedanje i rastezanje želuca izvan normalnog kapaciteta, uzrokuje razne posljedice.

Šta se dešava?


Prejedanje i rastezanje želuca izaziva mnoge posljedice, od mučnine, nervoze, gorušice, do podrigivanja.

Ako ste doživjeli žgaravicu nakon velikog obroka, to može biti zato što je želudac postao toliko rastegnut da se sfinkter jednjaka teško zatvara. To omogućuje probavnoj kiselini i česticama hrane da se vrate natrag u jednjak.

Kada se prejedate, unosite mnogo više kalorija nego što vaše tijelo treba za energiju. Ako se to dogodi često, udebljat ćete se, a to povećava šanse da postanete pretili.

Budući da je višak kilograma ili pretilost značajan medicinski problem, može povećati rizik od razvoja visokog krvnog tlaka, dijabetesa tipa 2 i bolesti srca.

Jedite često, ali i polako!


Jedite polako i zaustavite se prije nego što osjetite da ste siti, jer je mozgu potrebno 15 minuta da spozna sitost ili prejedanje.

Svjesno jedite određenu količinu, a neka vam u tome pomogne pogled na šaku, koja, kako smo rekli, predstavlja količinu hrane koju trebate unijeti. Prije obroka popite čašu hladne vode i tako suzbite glad.

Izbacite velike obroke s jelovnika. Jedite češće, ali neka to budu manji obroci. To će obuzdati glad i pomoći da se suzdržite od prejedanja, a ujedno će ravnomjerno opskrbljivati organizam energijom.