PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

01.01.2015.

Važnost biljnih vlakana u ishrani

Prehrambena vlakna zaslužna su za normalizaciju probave i varenja, detoksikaciju organizma, nivo holesterola i triglecirida, sprečavaju karcinom dojke, debelog crijeva, prostate, kao i srčana oboljenja.

 

biljna_vlakna

Šta su biljna vlakna?


Prehrambena/biljna vlakna su sastavni dijelovi biljnih ćelija, vrste ugljenih hidrata koji nisu svarljivi u digestivnom traktu tj. ne podliježu procesu varenja ili se samo djelimično razgrađuju.

Prehrambena vlakna zaslužna su za normalizaciju probave i varenja, aktivno učestvuju u detoksikaciji organizma i pomažu u regulisanju glikemije, nivoa holesterola i triglecirida, djeluju kao antioksidansi,  sprečavaju karcinom dojke, debelog crijeva, prostate, kao i srčana oboljenja.


Stručna mišljenja


Prema mišljenju nutricionista, dnevna potreba za vlaknima je otprilike 30g, a namirnice koje ih sadrže najviše su cjelovite žitarice, orašasti plodovi, zeleno, sirovo i sušeno povrće te voće.

Najčešća podjela vlakana je na rastvorljiva – imaju značajnu ulogu u regulisanju dijabetesa, smanjenju holesterola u krvi i liječenju gojaznosti i nerastvorljiva – koja imaju glavnu ulogu u prevenciji digestivnih poremećaja.

Za optimalan unos vlakana, jedite što češće voće i povrće u sirovom stanju i neobrađeno, uobičajeni hljeb zamjenite onim od cijelog zrna, jedite pahuljice i musli za doručak uz voćni sok, bar jednom nedjeljno za ručak napravite jela od pasulja, graška, sočiva.. Uobičajene grickalice koje jedete između obroka zamjenite integralnim štapićima, orašastim plodovima ili sviježim voćem.

Nedostatak vlakana u prehrani uzrokuje probleme s probavom, a ako ih pojedemo u preporučenoj količini, trebamo piti i dosta vode. Naime, kad vlakna dođu u debelo crijevo, ona upijaju vodu i ostale otpadne tvari te potom izlaze iz organizma putem stolice.


Za gubljenje kilograma


Osim što vlakna čine dobro za zdravlje našeg organizma, pomažu i pri održavanju idealne tjelesne težine. Prema brojkama stoji da osam grama vlakana na hiljadu unesenih kalorija potiče gubitak do dva kilograma kroz duži period.

Važnost konzumiranja prirodnih vlakana ogleda se u tome da organizam čini sitim smanjujući  potrebu za jelom i održava ga zdravim.