PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

19.01.2015.

Uloga šećera u organizmu

Šećer je pokretač procesa i aktivnosti u našem tijelu! U vezi s tim, redukcija glukoze doprinosi i boljem procesu fizičkih aktivnosti ljudi!

 

secer

Šećer u tijelu


Šećer (glukoza) je najznačajniji izvor energije i pokretač svih aktivnosti u našem tijelu. U prirodi nalazimo više vrsta različitih šećera, a u našem tijelu od izuzetne važnosti je glukoza.

Zbog toga moramo u tijelu imati na raspolaganju dovoljne količine glukoze koja unutar stanice služi kao osnovni izvor energije.

Glukoza u krvi


Glukoza ulazi u krv iz probavnih organa razgradnjom hrane ili iz jetre koja pretvara razne osnovne sastojke hrane (šećere, masti, bjelančevine) jedne u druge, ovisno o potrebama tijela.

Dok je pregradnja tvari u tijelu stabilna, glukoza krvlju putuje do svih stanica našeg tijela.

Po dolasku do većine stanica, glukoza uz pomoć inzulina mora savladati otpor površine stanice i ući u nju. Tamo glukozu prihvaćaju enzimi koji za potrebe stvaranja energije cijepaju dio po dio molekule glukoze.

Na taj način stvorena energija daje stanici snagu za njeno djelovanje (npr. mišićnoj stanici za pokretanje ili crijevnoj stanici za probavu hrane).

Važan za fizičku aktivnost


Dugotrajna fizička aktivnost dovodi do potrošnje ugljenohidratnih izvora u obliku glikogena što se manifestuje padom nivoa glukoze u krvi (hipoglikemije).

Hipoglikemija stimuliše pojačano trošenje masnih kiselina iz masnih depoa kao izvor energije. Ovaj proces je izuzetno značajan pri redukciji tjelesne mase.

Za gubitak tjelesnih masti je naravno pored fizičke aktivnosti potrebno i redukovati ugljene hidrate. Najbolje je kada se redukcija odvija zajedno sa povećanom aktivnosti.

Izuzetno je bitno unositi i dovoljno ugljenih hidrata kada se ima za cilj povećanje mišićne mase. Ako ne unosimo dovoljno ugljenih hidrata organizam će koristiti proteine kao energetski izvor, a to nam nije cilj, već njihova uloga treba da bude gradivna.

Zapamtite


Organizam se odlično snalazi sa prirodnim šećerima iz voća, povrća i mlječnih proizvoda, i nije mu potreban dodatan rafinisan šećer. Međutim, pošto je skoro nemoguće potpuno izbjeći vještačke i dodate šećere u namirnicama koje kupujemo, treba više uživati u prirodnoj, neobrađenoj hrani – svježem sezonskom voću i povrću i prirodnim sokovima koje sami napravimo. 

Da li ćete poslušati naše savjete ne možemo da znamo, ali smo sigurni da sada imate prave informacije o šećeru i da ćete barem malo da pripazite na njegov unos.