PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

22.12.2014.

Trail trčanje – trening na brdskom terenu

Kada trčite brdom ne pomjerate samo tijelo unaprijed nego se suprostavljate i sili zemljine teže. Baš zbog toga, brda pomažu da ojačate cijelo tijelo. Svakim korakom budite srećni – ustvari gradite vaš fitness koji ćete osjetiti kada se vratite na ravnu stazu.

 

trail_trcanje

Trail trčanje  


Trčanje po brdskom terenu je važan dio treninga trkača jer jača noge i zglobove, te povećava aerobni i anaerobni kapacitet.

Kada trčite brdom ne pomjerate samo tijelo unaprijed nego se suprostavljate i sili zemljine teže. Baš zbog toga, brda pomažu da ojačate cijelo tijelo.

Može se prakticirati svuda i na svim razinama, od parka do planina. Trail trčanje ujedinjuje više disciplina, od najdostupnijih (jogging) do najzahtjevnijih (sky running).

Ulaganje napora


Ako niste navikli, trčanje "uz brdo" može da izgleda veoma naporno. Posebno naporno brda mogu da djeluju psihički, jer vam se čini da sav onaj trening nije uradio pladom. Brdsko trčanje jeste naporno i zahtjeva rad mišića koji se ne angažuju pri trčanju po ravnom.

Ali svakim korakom budite sretni – ustvari gradite vaš fitness koji ćete osjetiti tek kada se vratite na ravnu stazu.
Brda predstavljaju veliki napor za vaše mišiće i tijelo u cjelini. Pored uobičajenog stresa pri pomjeranju u horizontalnoj ravni, pomjerate se i u vertikalnoj, što na tijelo ima efekat kao da se krećete brže i jače.

Brdski trening može biti dio trenažnog ciklusa izdržljivosti ako se trči laganim – umjerenim tempom na valovitom terenu ili kao vrsta intervalnog treninga gdje se izabere uzbrdica 300-400m (različitog nagiba) i trče se intervali sa odmorom hodanja na početnu tačku u podnožju.


Kako se trči "uz brdo"?


Koraci su kraći, ruke brže "pumpaju”. Ne treba se pretjerano saginjati unaprijed ili unazad, već normalno prema nagibu terena. Kičma nije savijena, već ste pravi i nešto nagnuti naprijed.

Puls je viši i zavisi od nagiba terena, dakle od opterećenja, tako da nemojte da se uplašite kada dostignete vrijednosti koje do sada niste viđali na vašem pulsmetru.

Kako se trči "niz brdo"?


Što se tiče trčanja "niz brdo" situacija je nešto drugačija. Ovdje vam sila zemljine teže pomaže da dobijete na brzini. No savjet je da se ne savijate previše naprijed, pošto se lako možete izbaciti iz ravnoteže.

Trčanje "niz brdo" još jače opterećuje koljena i lokomotorni sistem, tako da je potrebno vrijeme da se priviknu.