PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

20.03.2014.

Tople i hladne obloge kod sportskih povreda

Ukoliko se desi sportska povreda svi prvo posežemo sa oblogama. I hladne i tople obloge pomažu, ali bitno je znati kada koristiti jedne, a kada druge?

 

obloge

Liječenje povreda


Sportske povrede su neizbježne za sve one koji se bave sportskom aktivnošću ili rekreacijom.

Postoje dvije osnovne vrste sportskih ozljeda: akutna i hronična. Akutna je bol izrazito jaka, ali kratkog trajanja, dok se hronična sporo razvija, uporna je i dugo traje.

Ukoliko se povreda desi svi prvo posežemo sa oblogama.

I hladne i tople obloge utiču na protok krvi, pa tako ublažavate bol i jednim dijelom ubrzavate proces oporavka. Toplota povećava cirkulaciju i tako podiže dotok kiseonika u taj dio tijela i ubrzava izbacivanje štetnih materija.

Ledene obloge usporavaju protok krvi i tako se smanjuje upala i zatupljuje bol.

Znate li kada se koriste jedne, a kada druge?


Hladne obloge


Ako koristite hladne obloge možete upotrijebiti vrećicu napunjenu kockicama leda ili vrećicu zamrznutog povrća. Ne držite obloge duže od 20 minuta.

Hladne obloge stavljajte: ako ste se povrijedili u zadnjih 48 sati (uganuli zglob ili, recimo, povrijedili prst, istegnuli mišić), ako je bolan dio natekao, ako ste se udarili i vjerujete da će se uskoro pojaviti modrica, za hronične povrede atleta – bolovi u potkoljenicama, bolovi u koljenu kod trkača – stavite obloge odmah nakon aktivnosti.

Hladne su obloge izvrsne za snižavanje temprature. Njihova temeperatura treba biti do 10% niža od normalne tjelesne. Da bi se isparavanjem stvorio učinak hlađenja obloge na listovima moraju biti dosta vlažne.



Tople obloge



Tople obloge pomažu mišićima i organima da se opuste pa su stoga posebno učinkoviti kod hroničnih upala i kod ukliještenja.

Sa polaganjem toplih obloga treba pokušati onda kada primjena hladnih stvara osjećaj neugode.

Blaga toplina pomaže tijelu da bolje primi tvari iz obloga. Zato uljne komprese kao i obloge od npr. svježeg sira, crvenog luka ili kamilice trebaju imati približno istu temepraturu kao i tijelo.

Ako imate hronični bol – ukočenost, bol u mišićima i zglobovima – toplotom opuštate mišiće.

Ako ste podložni povredama na određenim dijelovima tijela, zagrijavajte ih prije vježbanja da biste izbjegli povrede.

Nemojte nikad koristiti tople obloge više od 20 min ili ih ostaviti na sebi dok spavate.


Kada kod doktora?



S obzirom da ozljede često znaju biti ozbiljne posjetite doktora ako se stanje ne popravi (ili ako se pogorša) u roku od 24 h.

U određenim ali rijetkim slučajevima pomaže i liječenje naizmjeničnim toplo-hladnim oblogama.