PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

07.08.2014.

Sve što niste znali o soji

Soja je najpopularnija i jedna od najviše istraživanih mahunarki u svijetu. Poznata je po svom ljekovitom djelovanju, ali konzumiranje ove namirnice može imati i negativan uticaj na organizam..

 

soja

Šta je soja?


Soja (lat. Glycine max) je biljka mahunarka visoke hranjive vrijednosti. Postoje razne sorte soje, koje se razlikuju po obliku zrna, boji, okusu i hemijskim svojstvima.

To je jednogodišnja biljka iz reda Fabales, porodica Fabaceae, koja naraste između 67 cm i 2 metra.
Ubraja se u najstarije kultivirane biljke u svijetu, a u istočnoj Aziji uzgajala se još prije 4000 godina. U Europu je donesena tek u 18. stoljeću.

Soja je najpopularnija i jedna od najviše istraživanih mahunarki u svijetu.

Sastav


Soja je jedina biljna namirnica koja sadrži sve esencijalne aminokiseline, bez kojih organizam ne može funkcionisati.
 
Sojini su proteini po iskoristivosti potpuno jednaki proteinima životinjskog porijekla, pa upravo iz tih razloga soja može ravnopravno sudjelovati u izgradnji proteina u ljudskom organizmu.

Sadrži više proteina od kravljeg mlijeka, ali bez zasićenih masnoća i holesterola.

Karakteristična je po povoljnom odnosu kalcija i fosfora, a isto tako je bogata kalijem, željezom, sumporom, manganom, natrijem, molibdenom, bakrom, borom, jodom, kobaltom i cinkom.

Upravo zbog takvog sastava, soja je postala veoma važna biljka, jer ne postoji ni jedna druga koja bi joj po svojoj vrijednosti i iskoristivosti mogla konkurirati.

Oprez prilikom konzumacije


Ipak, budite oprezni prilikom konzumacije ove namirnice. Istina je da soja sadrži vrlo korisne omega-3 masne kiseline te čitav niz drugih korisnih biljnih tvari koje smo naveli.

Međutim, uz korisne sastojke, njezini proizvodi sadrže relativno velik broj za čovjeka nepovoljnih i opasnih tvari, koje mogu ozbiljno ugroziti zdravlje prilikom duže konzumacije.

Pitična kiselina je toksična tvar koja se u soji nalazi u obliku pitata. Ta kiselina sprječava apsorpciju nekih esencijalnih minerala u organizmu, kao što su kalcij, magnezij, bakar, željezo i cink.

Najkontroverzniji sastojci sjemena soje su neki izoflavoni (fitoestrogeni), poput genisteina i daidzeina.

Preporuka je konzumirati proizvode iz cjelovitog zrna soje, te je ne konzumirati u sirovom obliku.