PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

17.04.2014.

Sve što niste znali o sklekovima

Sklekovi su odlična vježba za gornji dio leđa, propriocepciju ramena, i stabilnost trupa. Pročitajte koje su prednosti vježbanja ovom starom metodom i koje vrste sklekova postoje.

 

sklekovi

Stara tehnika vježbanja


Sklekovi su vrlo vjerojatno jedna od najboljih vježbi koje sportaš može izvoditi. Većinu sportaša i trenera sklekovi asociraju na vježbu za prsa i triceps, ali oni su i odlična vježba za gornji dio leđa, propriocepciju ramena, kao i za stabilnost trupa.

Pravilna tehnika je ono na što trebamo obratiti pažnju. Mnogo je varijacija sklekova, a na vama je da izaberete koje ćete uvrstiti u vaš program vježbanja.

Zašto su dobri?


Kod sklekova lopatica može napraviti cijeli raspon pokreta, što nije moguće u drugim vježbama.

Jedna od najboljih stvari kod sklekova je aktiviranje mišića serratus anterior na vrhu pokreta. Najvažnija funkcija serratusa je što sudjeluje zajedno s donjim i gornjim trapezom pri gornjoj rotaciji ruke.

Velika prednost sklekova je što stabiliziraju trup. Sklekovi su vježba zatvorenog kinetičkog lanca koji također pomaže da se razvije stabilizacija i propriocepcija  ramenog obruča.

Vrste sklekova


Sklekovi za grudi

Što je veća udaljenost položaja dlanova tokom izvođenja, tako se više naglašava angažiranje mišića grudi. Ako želite dodatno da otežate sklekove i ukoliko je vaš cilj gornji dio mišića grudi, podignite noge na stolicu ili na krevet.

Sklekovi za ruke

Nisko potpiranje će puno više angažirati ruke, odnosno tricepse. Sklekovi za tricepse se rade na taj način da se sa palcem i kažiprstom obje ruke formira trokut na podu.

Sklekovi za ramena

Različit položaj ruku i dlanova za vrijeme izvođenja sklekova dodatno opterećuje deltoid. Zato, okrenite dlanove na taj način da vam prsti budu na vani i pod uglom od 90 stepeni u odnosu na tijelo.

Sklekovi za trbušne mišiće

Spiderman sklekovi otežavaju izvođenje vježbe, odvajanjem jedne noge od poda, gdje se noga savija u koljenu. Ovakvi sklekovi puno više angažiraju prednje i stranične mišiće.

Sklekovi za eksplozivnost

Ako želite da razvijete eksplozivnost snage na rukama koja je bitna kod sportova gdje se zahtjeva bacanje i udaranje, najjednostavnije je da radite sklekove uz pljeskanje rukama.

Sklekovi za kondiciju

Ako ste dovoljno uvježbani pa možete raditi desetine serija sklekova sa manjim pauzama, postoji još jedna vježba koja kombinuje sklekove i čučnjeve. Ovi sklekovi poboljšavaju vaše kardio sposobnosti. Od stojećeg položaja spustite se u položaj čučnjeva, ruke na zemlju spustite i napravite sklek. Zatim opet ustanite i ponovite sve iznova.