PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

19.05.2014.

Šta znači RICE u rekreaciji?

Dogodi li vam se uganuće, istegnuće, ozljeda mišića ili zgloba prilikom rekreacije, poduzmite određene korake prve pomoći slijedeći postupak RICE (Rest – odmor, Ice - led, Compression - pritisak, Elevation - podizanje).

 

rice

Povrede su uvijek moguće


Rekreacija je korištenje vremena na neprofitabilni način koja na svojstven način obnavlja dušu i tijelo. Vikendom brojni ljudi provode vrijeme aktivnom ili pasivnom rekreacijom.

Ako ste se odlučili za to, sigurno ste učinili nešto dobro! Tenis, fitness, trčanje, aerobik, nogomet i ostale sportske aktivnosti pomažu očuvanju zdravlja, jačaju muskulaturu, podižu imunološku sposobnost, oslobađaju od stresa.

Iako se rekreativne aktivnosti razlikuju od sportskih i manje su intenzivne, povrede i bolovi su mogući i česti.

Sportaši obično imaju bolji krvni protok pa im i ozljede zacjeljuju brže nego kod drugih ljudi.

Šta znači RICE ?


Dogodi li vam se uganuće, istegnuće, ozljeda mišića ili zgloba, nemojte čekati nego odmah poduzmite određene korake prve pomoći slijedeći postupak RICE (Rest – odmor, Ice - led, Compression - kompresija, pritisak,  Elevation - elevacija, podizanje).

On može smanjiti bol, spriječiti oticanje i u određenoj mjeri zaštititi ozlijeđeno tkivo, što je nužno za brz oporavak. Nakon dva dana mnoga uganuća, istegnuća i ostale manje ozljede počinju zacjeljivati.

Nikad ne stavljajte tople obloge nakon akutne ozljede jer pojačavaju krvni protok i povećavaju oteklinu.

RICE postupak


Rest (odmor) – Važan je neposredno nakon povrede iz dva razloga. Prvo, nužan je da bi se zaštitio mišić, tetiva, ligament ili drugo tkivo koje je povređeno. Drugo, vaše tijelo treba odmor kako bi imalo energije za brzo i učinkovito oporavljanje.

Ice (led) - Umanjuje osjet boli u kratkom vremenu te ograničava oteklinu jer smanjuje krvni protok na povrijeđenom mjestu. Uvijek mislite na činjenicu da led ne smijete ostaviti duže od 20-ak minuta.

Compression (kompresija) - Ograničava oteklinu, koja usporava oporavak. Neki ljudi osjećaju smanjenje boli zbog kompresije. Jednostavan način kompresije povrede jest bandaža zavojem.

Elevation (elevacija) - Podizanje povrijeđenog  uda pomaže smanjenju otekline. Najučinkovitije je kada je ozlijeđeno mjesto podignuto iznad razine srca. Naprimjer, ozlijedite li koljeno, lezite na krevet i ispod noge postavite jastuke.