PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

08.04.2014.

Šta utiče na zdravlje kostiju?

Osim genetike i rekreacije, elementi ishrane također utiču na izgradnju i razgradnju kostiju. Pročitajte koji minerali potiču njihov zdrav rad a koju hranu trebamo izbjegavati zbog velike štetnosti.

 

zdravlje_kostiju

Zdravlje i uticaj minerala


Kosti i mišići zajedno čine sistem organa za kretanje. Vrlo je važno održavati zdravlje kostiju. One se svakodnevno razgrađuju i izgrađuju, čak i dok mirujemo, a naročito ako smo aktivni. Dok trčimo kosti dobijaju signale preko tetiva koje su za njih povezane.

Uloga hrane je također velika. Pored toga što je neophodno da unosimo gradivne materije za kosti, dobro poznate kalcijum i fosfor, također i drugi elementi naše ishrane utiču na izgradnju i razgradnju kosti.

Rast, pregradnja i mineralizacija kosti u velikoj mjeri ovise upravo o kalciju.

Za metabolizam kostiju veoma je važno održanje kiselosti (pH vrednosti) krvi. Kalijum bikarbonat neutrališe pH krvi i na taj način spriječava da se baze iz kostiju pokrenu i da razgradnja kostiju prevagne nad njegovom izgradnjom.

Magnezijum je nevjerovatno važan za zdrave kosti, toliko da je nizak nivo magnezijuma čak znak osteoporoze (razređivanja). Uloga magnezijuma je vezana za priču o kalijumu i njegovoj regulaciji pH krvi.

Šta uzrokuje loše stanje kostiju?


Osim rekreacije i genetike, na kvalitet kostiju utiče i pravilna ishrana. Ako želite da sačuvate zdrave kosti, zaboravite na šećer i so.

Ako imate slabe i krhke kosti, izbegavajte so, jer ih sastojci iz soli slabe "isisavanjem" kalcijuma. Stručnjaci navode da nije neophodno u potpunosti izbaciti so iz ishrane, ali da bi upotrebu ovog dodatka jelima trebalo svesti na minimum.

I gazirani sokovi mogu biti pravi neprijatelj kostima, jer podstiču izbacivanje kalcijuma. Šećer i fosforna kiselina u ovim pićina ubrzavaju protok kalcijuma i na taj način opada kvalitet kostiju.

Zbog prevelikih količina kofeina također gubimo kalcijum iz koštane mase, zato nemojte piti više od dvije preporučene kafe dnevno.

Sačuvat ćete kosti i ako zaboravite na alkohol. Pića koja sadrže alkohol blokiraju kalcijum i ometaju rad organizma. Kosti se tako brže "troše", a ukoliko dođe do povrede - teže zacjeljuju.

Proteini su izuzetno važni za ljudsko zdravlje pa tako i zdravlje kostiju, ali ako se pretjera, mogu se javiti problemi. Previše proteina u tijelu remeti pH ravnotežu i dovodi do rastvaranja kiselina. To dalje dovodi do slabljenja kostiju. Rješenje je uravnotežena ishrana.