PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

25.02.2014.

Šta usporava metabolizam?

Brojni su faktori koji usporavaju metabolički proces Vašeg organizma. Nekada su u pitanju samo loše navike. Saznajte koji su to postupci i kako ih mijenjati.

 

metabolizam

Brzina potrošnje kalorija


Metabolizam predstavlja brzinu kojom tijelo sagorjeva kalorije unesene u organizam. Poznato je da taj proces usporava svoj rad sa godinama.

U vezi s tim je i podatak da prosječna žena dobiva 700 g godišnje tokom svog odraslog života što je dovoljno da se nakupe neželjeni kilogrami.

Treba napomenuti da organizam troši kalorije danonoćno, bez obzira da li se kreće ili odmara. Ipak, postoje radnje koje mogu da znatno uspore taj proces.

Naučite koje to navike ili postupci dovode do usporavanja Vašeg metabolizma.

Loše navike


Većina ljudi smatra da to zavisi  od stepena fizičke aktivnosti, funkcije hormona štitne žlijezde i od uzrasta. To jeste donekle tačno, ali osnovni faktor je mišićna masa. Što više mišića imate, to više kalorija sagorjevate, bez obzira koliko ste fizički aktivni i u kojem ste uzrastu.

Koliko je metabolizam brz, tj.  koliko jedan organizam troši energije u stanju mirovanja u toku dana izražava se BMR brojem, odnosno brojem kalorija koje troši bazalni metabolizam.

Prvi bitan faktor koji utiče na rad metabolizma je frekvencija ishrane, tj. što su duži intervali izmedju obroka, to se metabolizam više usporava, jer na taj način skladišti energiju. Ljudi koji jedu jednom ili dva puta dnevno, imaju niži BMR od onih koji imaju pet ili šest obroka dnevno.

Hidratacija je naredni faktor. Više od 70% funkcija tijela se obavlja u vodenoj sredini, tako da dehidracija usporava i potresa sve sisteme u organizmu, pa tako i metabolizam.

Pesticidi na povrću i voću mogu poremetiti razine hormona i usporiti mršavljenje ili čak pospješiti debljanje. Oni također remete Vaš endokrilni sistem koji kontrolira metabolizam, izloženost određenim hemikalijama može povećati apetit, stimulirati masne stanice i usporiti metabolizam. Zbog toga temeljito perite voće i povrće.

Neispavanost također uzrokuje usporavanje. Ljudi koji spavaju manje od osam sati sljedeći dan se kreću manje, što znači da sagorjevaju manje kalorija.

Vrsta aktivnosti je jako bitna. Aktivnost je važna, ali gubi na važnosti ako ishrana nije usklađena sa trošenjem energije.


Sigurno rješenje!


Pored navedenog, brojni su faktori koji mogu imati značajan uticaj kao što su: dugo sjedenje, premalo unošenje kalcija, manjak željeza, genetika..

Idealno rješenje bi bila svakako dobra fizička aktivnost. Kombinacija aerobnih vježbi, kao što su trčanje, brzo hodanje, vožnja biciklom te gimnastika, te laganih vježbi s utezima pomoći će vam da ojačate kosti i mišiće, a time ubrzate svoj metabolizam.