PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

08.03.2014.

Šta jesti prije, a šta poslije treninga?

Pravilna prehrana najbolji je saveznik ispravnog i učinkovitog vježbanja! Saznajte koje su najbolje namirnice za pripremu tijela pred trening, a koje za regeneraciju mišića nakon vježbanja!

 

shake

Važnost pravog izbora


Ono što jedemo prije i poslije treninga ima velik uticaj na to kakvi će biti rezultati vježbanja. Većina vježbača griješi jer lošim prehrambenim navikama umanjuje dobrobit vježbanja.

Mali obroci prije i nakon treninga trebaju biti hranjivi, ukusni i zadovoljavati potrebe.

Vrlo je važno tijelo pripremiti za vježbanje, ali također i osigurati mu izvor hranjivih tvari za regeneraciju mišića nakon vježbanja.

Prije treninga


Jelo prije treninga će nam odrediti koliko ćemo biti sposobni za taj trening. Zato nam je prvenstveno bitno kada ćemo jesti. Najbolje vrijeme za obrok prije je sat ili dva do treninga, ovisno o brzini našeg metabolizma.

Jelo prije treninga treba sadržavati ugljikohidrate koji se sporo razgrađuju i time nam osiguravaju duže vrijeme energetsku opskrbu.

Ako planirate raditi kondicione vježbe, prije vježbanja jedite bademe ili avokado. Banane su također odličan izbor jer sadrže kalij čija se razina spušta tokom vježbanja.

Jelo prije treninga također bi trebalo sadržavati proteine, a to mogu biti jaja, pileće ili pureće meso i slično.

Poslije treninga


Nakon treninga mišići su kao spužva, samo upijaju hranjive tvari, zato je vrlo važno što pojesti u dva sata nakon treninga, koji su ključni! Ako možete, ubacite u ta dva sata dva obroka.

Sa treningom smo iscrpili glikogenske zalihe mišića, njih treba što brže napuniti. To je gorivo mišića. Za prvi obrok nakon treninga zato je najbolje uzeti protein i glukozu. Napravite shake sa omiljenim voćem, jogurtom i žitaricama.

Drugi obrok bi trebao biti  60-70 min nakon prvoga. Dopuna tekućinom je još uvijek vrlo važna, zato uz ovaj obrok pijemo mnogo vode, ali jelo neka bude u čvrstom obliku. Neka to bude krto meso sa rižom, slatkim krumpirom i povrćem ( brokula, karfiol, mahune, mrkva ).

Nakon vježbanja nikako ne biste trebali jesti brzu ili masnu hranu, slane grickalice, voćne napitke, čokolade i slično.


Uvjerite se sami!


Ako Vaše tijelo ima energije za težak rad, primijetit ćete da su Vaši treninzi uspješniji i da se odmarate brže. Testirajte ove savjete odmah, pa ćete sami uvidjeti rezultate.

Pravilna prehrana najbolji je saveznik ispravnog i učinkovitog treninga!