PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

01.04.2014.

Spriječite pretilost svog djeteta

Pretilost obično definišemo kao prekomjerno nagomilavanje masnog tkiva pa je tako pretilo dijete ono čija ukupna težina sadrži više od 25 posto masti kod dječaka i više od 32 posto masti kod djevojčica.

 

djeca_pretilost

Zdravstveni rizici


Što su u ranijoj dobi deblji, mališani imaju veću sklonost prema pretilosti.

Kao i kod odraslih, pretilost kod djece nosi brojne zdravstvene rizike, kao što su krvožilne bolesti, dječja hipertenzija, dijabetes, problemi sa zglobovima, a česte su i smetnje s disanjem prilikom spavanja.
 
Zbog svog punašnog izgleda takva djeca mogu imati brojne psihičke tegobe. Vršnjaci ih znaju izbjegavati i zadirkivati u školi, a s obzirom na to da više pate od odraslih, lakše gube samopoštovanje i sklonija su depresiji.

Pretilost obično definišemo  kao prekomjerno nagomilavanje masnog tkiva pa je tako pretilo dijete ono čija ukupna težina sadrži više od 25 posto masti kod dječaka i više od 32 posto masti kod djevojčica.

Prve godine života, tačnije prvi mjeseci, presudni su za razvoj pretilosti. Pretilost je sve izraženija i kod djece školskog i srednjoškolskog uzrasta. U tom razdoblju slobodno vrijeme provode sjedeći (pred računarom, televizorom) te usvajaju negativne prehrambene navik.  

Kako spriječiti?


Budite upoznati s hranom koju vaše dijete stavlja u usta. Ne dajte mu novac nego gotovu zdravu hranu koju ste pripremili za užinu. Opskrbite se mnogobrojnim zdravim zalogajima – mlijekom, aromatiziranim jogurtima, svježim i sušenim voćem, cjelovitim sendvičima ili muffinima, orašastim plodovima i hrskavim povrćem.

Uz obroke neka pije vodu, a ne sokove. Naučite ga to od malena.

Izbjegavajte brzo pripremljenu i visoko kaloričnu hranu poput pizze, pohane i pržene piletine, čokolade i gaziranih sokova. Naučite djecu da jedu izbalansirane i redovne obroke. Svoje potomke obavezno morate naučiti da ne smiju preskakati doručak.

Djeca vole grickati. Pet malih obroka na dan bolje je nego tri velika. Ne insistirajte da dijete pojede sve iz tanjura.

Izbjegavajte jedenje ispred televizora. Te prazne kalorije unose se nesvjesno i često u količinama većima nego što je potrebno.

Ne dopustite im da svoje slobodno vrijeme provode prikovani za trosjed. Ako dozvolite djetetu da cijeli dan gleda TV i igra igrice to će ga zaokupiti, a vama olakšati cijelu stvar

Ako ne pješači ili ne putuje do škole biciklom, dijete treba alternativne svakodnevne aktivnosti. Ako nije zainteresovano za sport, ponudite mu neki drugi oblik sportske aktivnosti.

Pozovite njegove/njezine prijatelje na igru, predložite upis u plesni klub, na plivanje ili neki drugi oblik rekreacije. Ako ništa ne upali, ponudite djetetu zajedničku šetnju po svježem zraku, plivanje u dvoje ili bicikliranje.