PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

26.07.2014.

Smokva – najvrijednije voće ljeta

Svježe smokve sadrže antioksidanske vitamine kao što su vitamin A, E i K.  Suhe smokve obilan su izvor minerala kalcijuma, cinka, kalijuma, selena, gvožđa i bakra..

 

smokve

Davno porijeklo


Smokva jedno je od prvih voćki u kojem su naši drevni preci uživali. Na Bliskom Istoku pronađeni su ostaci smokava starih više od 11.000 godina.
 
Osim u svojoj postojbini Mediteranu, smokva se danas uzgaja u mnogim zemljama širom svijeta.

Svježa smokva sadrži do 80 posto vode i 60 posto prirodnog šećera stoga je dobrobit konzumiranja smokve mnogostruka baš kao i načini konzumiranja.

Minerali i vitamini


Uprkos niskoj kaloričnosti (samo 74 kalorije na 100 g), smokva je bogata hranljivim vlaknima, mineralima i vitaminima.
 
Povrh toga, svježe smokve sadrže značajne količine antioksidanskih vitamina kao što su vitamin A, E i K.
 
Antioksidansi nas štite od slobodnih radikala čije razorno djelovanje može dovesti do prijevremenog starenja, demencije, srčanih bolesti i karcinoma.
 
Smokve, kao i druge namirnice bogate vlaknima, pomažu u mršavljenju i održavanju željene težine.

I sušene smokve izvor zdravlja

 
Sušene smokve imaju više kalorija od svježih - 249 kalorija na 100 grama.
 
Suhe smokve izvrstan su izvor brojnih nutrijenata i ujedno praktičan i nutritivno vrijedan obrok za sportaše rekreativce i profesionalce, a u kombinaciji s orašastim plodovima mogu poslužiti kao idealan međuobrok.

Čaj od smokve liječi bolesti jetre, grla, dišnih organa, žučnog kamenca, mjehura.
 

Ljekovito i lišće


 
Lišće smokve je već odavno poznato zbog svojih ljekovitih svojstava - liječi bronhitis, bradavice, cirozu jetre, visoki pritisak, kožne probleme i čireve.
 
Novost je da je lišće smokve takođe izuzetno dobro za dijabetes. Obično se koristi sok lišća smokve, koji se uzima odmah nakon ustajanja, uz doručak.
 
Možete takođe prokuhati lišće smokve u vodi i piti kao čaj.