PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

23.04.2014.

Razlike u treningu žena i muškaraca

Najčešća situacija je da žene rade kardio programe dok muškarci odlaze na trening snage sa opterećenjem. Zato se postavlja pitanje da li bi muškarci i žene trebalo da imaju drugačije programe vježbanja ili ne?  

 

trening_zene_muskarci

Da li se razlikujemo?


Postoje mnogobrojna pitanja i nesuglasice u krugovima vježbača koja se odnose na vrstu i tipove vježbi za žene i za muškarce. Glavno pitanje je da li bi muškarci i žene trebalo da imaju drugačije programe vježbanja ili ne?  

Istina je da obe grupe vježbača mogu imati koristi od istih programa, jer generalno ne postoje vježbe koje trebaju raditi samo žene ili samo muškarci. Osim što smo različitih spolova, naše kosti, mišići, vezivno tkivo, nervi i slično napravljeni su od istih "sirovina" i funkcionišu manje-više na isti način.

Vrlo važno je da se ne plašite teretane, određenih mašina, vježbi i pokreta. Svaka vježba ima svoju svrhu ukoliko se obavlja na pravilan način, ali je ne povezujte sa spolom, već sa mišićnom partijom.

Najčešća situacija je da žene rade kardio programe dok muškarci odlaze na trening snage sa opterećenjem.

Većina muškaraca uglavnom nije zadovoljna svojom stečenom mišićnom masom i uvijek žele još, dok se žene uglavnom plaše rada sa opterećenjem kako ne bi izgledale muškobanjasto i veliko.

Razlike


Muškarci često koriste prevelika opterećenja u radu, često nepravilnom tehnikom, dok se žene zadržavaju na malim prebojenim bućicama od 1-4 kg. Za muškarce vrijedi pravilo da se trebaju više usredsrediti na tehniku izvođenja pokreta a manje na težinu opterećenja, dok za žene važi pravilo da mogu slobodno i da povećaju opterećenje i rade u opsegu od 10-15 ponavljanja.

Mišić je metabolički aktivno tkivo, što znači da sagorijeva masti. Jednostavno rečeno, više mišića - brži metabolizam.
Kada žene žele izgraditi određeni mišić moraju koristiti submaksimalna do maksimalna opterećenja - jednako kao i muškarci.

Žene imaju niži procenat mišićne mase za razliku od muškaraca, niži kapacitet pluća i srca, pa samim tim i sposobnost bržeg oporavka nakon visoko intenzivnog treninga. To znači da je ženama za razliku od muškaraca potrebno mnogo manje odmora poslije serija ili jednog programa vježbanja.

Jednaka pravila


Način treniranja ne smije biti određen prema spolu, već mora biti osmišljen tako da se ostvari željeni rezultat. Smatra se da su žene slabije od muškaraca, no to nije tačno.

Ispitivanja su potvrdila da jedna mišićna jedinica u muškaraca proizvodi jednaku snagu kao i jedna mišićna jedinica kod žena. Žena koja želi poboljšati strukturu i proporcije svojeg tijela mora trenirati jednako kao i muškarac koji ima jednak cilj treninga.

Opterećenje uvijek treba prilagoditi individualno, bez obzira da li se radi o muškarcu ili ženi, a trening je potrebno programirati prema relativnim (individualnim) sposobnostima.