PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

27.04.2014.

Proteini kao esencijalni nutrijenti

Imaju pregršt fizioloških funkcija koje su važne za fizičku aktivnost i zdravlje. Među ostalim, čine osnovu za strukturu mišića, veznog tkiva, enzima i hormona.

 

proteini

Proteini kao osnova


Riječ protein potiče od grčke riječi protos, što znači prvi element. Proteine često opisuju kao građevne blokove života. Oni spadaju među esencijalne nutrijente, a njihovu baznu strukturu tvori 20 različitih aminokiselina.

Proteini imaju pregršt fizioloških funkcija koje su važne za fizičku aktivnost i zdravlje. Među ostalim, čine osnovu za strukturu mišića, veznog tkiva, enzima i hormona. Također, mogu se koristiti kao izvor energije pri naporima.

Kako tijelo ne može stvarati zalihe bjelančevina, neophodna je kontinuirana opskrba proteinima. Kao izvori proteina mogu se koristiti kako životinjski proizvodi poput mesa, ribe i mliječnih proizvoda, tako i biljni proizvodi poput mahunarki i soje.

Birajte ispravno


Pored vode, proteini su najrasprostranjenije molekule u našem tijelu. Proteini su glavna gradivna komponenta svih ćelija u tijelu, posebno mišića.

To takođe uključuje sve organe, kosu i kožu. Pored toga proteini regulišu metabolizam, podržavaju imuni sistem i druge funkcije.

Konačno, neophodni su za formiranje krvnih ćelija.

Unosite mješavinu zdravih proteina. Neki proteini dolaze u paketu sa zdravim vlaknima i mikronutrijentima, kao što su mahune, orasi, i žitarice.

Ribe i živina su najbolji izbor za meso. Ako jedete crveno meso, kao što su govedina, svinjetina ili jagnjetina, izaberite nemasne delove i jedite crveno meso samo povremeno.

Izaberite mliječne proizvode od obranog mleka ili sa manje masnoće.

Uvedite mahune kao alternativni izvor proteina. Oni uključuju leblebije, sočivo, grašak i razne vrste pasulja.

Mršanje i kondicija


Povećanjem razine proteina u vašoj prehrani lakše je izgubiti kilograme. Nakon vježbanja, proteini pomažu pri oblikovanju mišićne mase i samim time potrošnji kalorija. Također vas čine sitijim nego masti i ugljikohidrati, čime se smanjuje apetit.

Svako ko vježba zbog povećanja izdržljivosti treba i dobru zalihu aminokiselina. Ako prehrana adekvatno ne zadovoljava potrebe tijela za proteinima, tijelo pribjegava potrošnji vlastitih bjelančevina tijekom intenzivnih fizičkih napora.

To može imati negativne učinke na kondiciju, izdržljivost i sportske rezultate.