PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

25.02.2015.

Posljedice nedovoljnog unošenja vode u organizam

Kod gubitka tekućine od 4% javljaju se glavobolja i mišićni umor, 5% rezultira nesvjesticom i grčevima, a gubitak od 10-15%  može biti fatalan po život!

 

tekucina

Dehidratacija – globalni zdravstveni problem!



Više od 75% svjetske populacije ima dehidrataciju kao ustanovljeno medicinsko stanje sa velikim metaboličkim promjenama usljed manjka vode u organizmu.

Ukoliko ne unosite preporučene količine vode tokom dana, posebno tokom ljetnih i vrelih dana, vrlo je verovatno da ćete kao prvu posljedicu osjetiti zamor. Zamor i usporen metabolizam su prvi znaci dehidratacije.

U ubrzanom tempu života mnogi ljudi zaboravljaju piti stoga se ne bi trebalo oslanjati na osjećaj žeđi, već steći naviku za redovnim uzimanjem tekućine.

Posljedice fatalne!


Voda čini 65-70% ljudskog  organizma. O vodi ovisi cjelokupno zdravlje, ona otapa i transportira hranjive tvari kroz organizam, reguliše tjelesne funkcije i rad pojedinih organa i organizma u cjelini, eliminira štetne tvari iz organizma i pomaže u održavanju tjelesne temperature.

Gubitkom tekućine krv se počinje zgušnjavati, a gubitak od samo 2% dovoljan je da dođe do osjetnog pada životnih potencijala i osjećaja sveopćeg umora (pri tjelesnoj aktivnosti  učinak opada za oko 20%).
Kod gubitka tekućine od 4% javljaju se glavobolja i mišićni umor, 5% rezultira nesvjesticom i grčevima, a gubitak od 10-15% volumena tekućine u organizmu završava fatalno po život.

Nedostatak vode posebno je vidljiv na koži (čini je 80% vode), koja je glavni sakupljač tekućine. Voda održava kožu mekom, elastičnom i mladom.

Svakodnevno se, kroz proces disanja i znojenja izluči oko tri litre tekućine, pa je potrebno redovno je nadoknađivati kako bi nivo u tijelu bio konstantan.

Izvori tekućine


Unosite najmanje dva litra vode na dan i kad ne osjećate žeđ. Otprilike je potrebno dva decilitra vode na 8 kg težine.

Vodu je potrebno piti odmah po ustajanju, najmanje dvije čaše za pomoć uklanjanju otrova iz tijela.

Najbolji izvori tekućine su: negazirana ili gazirana mineralna voda u bocama jer ne sadrži hlor, štetne tvari i neželjene mikroorganizme, a bogata je mineralima, svježe istisnuti sokovi od voća i povrća, čajevi i mlijeko i mliječni proizvodi s malim postotkom masnoće.

Koliko vode je potrebno unositi?


Svaka osoba ima svoju "mjeru” dnevnog unosa tekućine. Ona ovisi o fizičkoj aktivnosti i starosti. Dnevno bi trebalo unositi 2-3 litre vode, a ukoliko postoji velika fizička aktivnost i više od toga.

Svakako vodu treba piti ujutro, čim osjetite dehidraciju – na primjer nakon većeg fizičkog napora, poslije vršenja nužde jer tijekom nje izbacujemo vodu iz sebe i potrebno je nadoknaditi je, nakon svakog obroka i kad god osjetite da vam je potrebna.

Da biste stekli naviku redovitog unosa tekućina, najbolje je uvijek pri ruci imati bočicu  vode i kad god ju pogledate, uzeti par gutljaja. Naime, vodu upravo tako i treba piti – često i pomalo.