PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

15.05.2015.

Popularna vegetarijanska hrana

Ishrana zasnovana na biljnim namirnicama obezbjeđuje mnoštvo hranljivih i ljekovitih sastojaka, jer su povrće i voće bogati vitaminima, mineralima, enzimima i antioksidantima. Evo nekih od popularnih namirnica vegetarijanstva!

 

soja

Temelji vegetarijanstva


Pod pojmom vegetarijanske prehrane podrazumjevamo prehranu bez namirnica životinjskog porijekla. Osnovu ipak čine namirnice biljnog porijekla, poput žitarica, voća, povrća, sjemenki, orašastih plodova i mahunarki.

U vegetarijanskoj ishrani, nije dovoljno samo izbjegavati određene namirnice, kako biste zdravo živjeli, morate zamjeniti te namirnice drugim, koje obezbjeđuju zadovoljavajuću količinu sličnih hranljivih sastojaka.

Kako bi plan vegetarijanske prehrane uspio zadovoljiti sve potrebe organizma formirane su piramide pravilne prehrane koje pomažu vegetarijancima i veganima pratiti obroke, njihovu raznolikost i funkcionalnost.


Najpopularniji proizvodi


Vegetarijanstvo (ako se ispravno praktikuje) može da donese veliki broj zdravstvenih dobrobiti. Ishrana zasnovana uglavnom na biljnoj hrani obezbjeđuje mnoštvo hranljivih i ljekovitih sastojaka, jer su povrće i voće izuzetno bogati vitaminima, mineralima, enzimima i antioksidantima.

Te namirnice su također obično i niskokalorične, pa vegetarijanci imaju odličnu priliku da održe zdravu težinu.

Evo nekoliko najpopularnijih vegetarijanskih namirnica.

Soja

Obiluje proteinima, sadrži mali udio masti i mnoštvo fitokemikalija. Soja ima pozitivan učinak na čovjekovo zdravlje u vidu smanjenja rizika bolesti srca, osteoporoze i karcinoma.

Tofu

Tofu je sir koji se proizvodi iz sojinog mlijeka pomoću koagulanta.

Dolazi u vrlo praktičnim oblicima pa se tako može naći svježi tofu, tofuneza, začinjeni tofu, tofu namaz, tofu salama i slično.

Tempeh

Zovu ga i visokoproteinskom zamjenom za meso. Tempeh je namirnica nastala fermentacijom kuhanih i raspolovljenih zrna soje, a iznimno pozitivno djeluje na povećanje energije te se koristi između ostalog za vraćanje vitalnosti i kod slučajeva kroničnog umora.

Amaranth

Smatra se jednom od najvrijednijih žitarica s obzirom da predstavlja izvanredan izvor dijetalnih vlakana, proteina te mnoštvo minerala. Bogata je bjelančevinama odnosno sadrži visoke količine pojedinih aminokiselina, uključujući lizin i metionin.

Zrno amarantha sadrži dvaput više kalcija od mlijeka i triput više vlakana od pšenice.

Quinoa

Riječ je o cjelovitoj žitarici koja obiluje proteinima te sadrži svih devet esencijalnih aminokiselina od kojih je svakako važna i aminokiselina lizin, koja potiče rast i oporavak tkiva.

Quinoa osim što sadrži magnezij, željezo, bakar i fosfor, sadrži i riboflavin (vitamin B), koji utiče na jaču energiju metabolizma u mozgu i mišićnim stanicama.