PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

27.02.2014.

Odmor je neophodan Vašem zdravlju!

Naučno je dokazano da je ovo biološka potreba. Kao što trebamo hranu, tako trebamo i odmor! Ipak, sjedenje pred televizorom ne ubraja se u odmaranje..

 

odmor_za_zdravlje

Biološka potreba


Umor je popratna pojava svake čovjekove aktivnosti koja smanjuje njegovu radnu produktivnost i negativno utiče na stav prema radu.  Umor može biti psihički kao posljedica intelektualnog rada i tjelesni, koji je posljedica fizičkog opterećenja pojedinih mišićnih skupina ili cijelog tijela.

Mnogi od nas stalno su užurbani i na odmor gledaju kao gubitak dragocjenog vremena. Međutim, naučno je dokazano da je odmor biološka potreba. Kao što trebamo hranu, tako trebamo i odmor.

Ako smatrate da je sjedenje pred televizorom odmaranje, varate se, i dok to radimo mozak radi užurbano.
Čovjeku je potreban aktivan odmor poput ugodno provedenog vremena s prijateljima, koncentrisanog disanja i meditacije. To dugoročno garantuje zdravlje.


Obnova i pomlađivanje


Odmor je jako važan element zdravog života, koji je potreban tijelu za obnovu i podmlađivanje. Ko se ne odmara, brže stari, kažu stručnjaci.

Osim toga, potreban je i kako bi mišići rasli i razvijali se.

Faktori koji smanjuju mogućnost dobrog noćnog odmora su veliki i teško svarljivi večernji obroci, grickanje kasno uvečer, stimulansi kao što su kafa ili napici koji sadrže kofein, i alkohol.

Dužina i učestalost odmora najviše zavisi od toga koliko radimo i koliko se opterećujemo, te nije jednako pravilo za svakog.



Kako se i koliko odmarati?


Pasivno odmaranje sastoji se u relativnom mirovanju i prekidanju aktivnosti (sjedenju, ležanju, spavanju). Takav odmor koristan je kod jednostavnih, a teških poslova, jer se na taj način najbolje odmaraju mišićne skupine koje su bile opterećene za vrijeme rada.

Dakle, prvo i osnovno je dobar san. Da bi san bio bolji potrebno je večerati najkasnije tri do četiri sata prije odlaska na spavanje. Jedino vrijeme kada tijelo stvarno može da se obnovi jeste kada spavate.

Odlazak na spavanje prije ponoći je veoma važno. Procesi u tijelu su uslovljeni smjenom dana i noći, a hormoni koji se proizvode su direktno vezani za svijetli i tamni period dana, i ako veći dio tamnog perioda provedete budni, poremetiće se takozvani cirkadijalni ritam a njime su direktno dirigovani hormoni.

Aktivni odmor pogodan je kod lakših poslova, naročito nakon pretežno intelektualnog rada. Provodi se razgibavanjem, šetnjama, sportskim aktivnostima (rekreacija, medicinsko programirani aktivni odmor).

Odvojite vrijeme za sebe!


Najmanje jedan dan u sedmici treba se potpuno odmoriti i opustiti od svakodnevnih aktivnosti.

Nekada do umora dolazi i zbog nedostatka vitamina i minerala koje pomažu organizmu u suzbijanju umora, te je potrebno osigurati i dovoljan unos zaštitnih tvari u hrani.

Zato, spavajte dovoljno i ne odričite se svog godišnjeg odmora.