PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

05.02.2014.

Odaberite pravu aktivnost za svoje dijete

Dobra početna osnova za uspješno bavljenje sportom jeste da se djeca druže i zabavljaju. Zato, posvetite vrijeme svojim mališanima i budite strpljivi. Pregledajte sve sportske škole iz BiH, u koje možete upisati svoje dijete.

 

djeca_aktivnost

Bitan je podsticaj!


Djeca bi barem jedan sat dnevno trebala biti fizički aktivna i to prvenstveno iz zdravstvenih razloga. Ipak, pitanje koje svi roditelji sebi postavljaju jeste kako podstaknuti mališane na bavljenje sportom?

Jedan od najboljih načina da djeca budu tjelesno aktivnija je da im se ograniči vrijeme koje provode sjedeći, posebno gledajući televiziju ili igrajući video igrice.

Za početak ipak, ne vršite prevelik uticaj na dijete, ne budite previše strogi. Poštujte njegovu želju da dio svog vremena posveti sportu, ali vodite računa o tome da je dijete - dijete i da ono ima vlastite potrebe za igrom i slobodnim vremenom.

O čemu trebate voditi računa?


Pravilo je da svako dijete treba da bude zrelo i sposobno da se bavi određenim sportom. Normalnim sportom se može baviti od četvrte godine života, intenzivnijim od sedme, a profesionalni sport počinje od 11. godine.

Ova odluka je individualna, te se treba tako odlučiti i sprovoditi, tako da dijete bude zabavljeno i aktivno, ali neopterećeno.

Koji sport odabrati?


Glavni faktor pri ovoj odluci bi trebala biti djetetova želja. Ali, u odabiru bi isto tako bilo važno uzeti u obzir tjelesne karakteristike djeteta. Naprimjer, ako je po visini među najnižima u razredu, male su vjerojatnosti za uspjeh u sportovima kao što su košarka i odbojka, u kojima je visina često odlučujući faktor za selekciju.

Za djecu nižeg rasta postoji mnogo sportova između kojih mogu birati i u kojima njihova visina neće biti nedostatak. Između ostalih, to su borilački sportovi, gimnastika, nogomet, stolni tenis, biciklizam itd.

Prilikom odabira sporta kojim će se baviti, trebalo bi voditi računa i tome kakve su njegove psihičke osobine. Naime, smatra se kako sportovi u kojima ima fizičkog kontakta nisu prikladni za anksiozniju djecu, odnosno onu koja su osjetljivija i sklona tjeskobi.
Zato je tu djecu najbolje usmjeriti u sportove kao što su plivanje, veslanje, tenis, stolni tenis...

Za neke od nabrojenih sportova je nužno imati vrlo jaku volju, posjedovati striktno određen pristup treningu. Djecu koja su u igri sklonija šali i nemaju toliko snažnu volju, bolje je usmjeriti u neke od sportova u kojima nije nužan toliko fanatičan pristup, a trening pruža veće zadovoljstvo (košarka, nogomet i sl.).

Budite strpljivi


Sport je tjelesna aktivnost i može se tretirati kao fizički posao. Zbog toga osoba, posebno dijete, mora biti zdrava.

Dobra početna osnova za uspješno bavljenje sportom jeste da se dijete druži i zabavlja.

Zato, posvetite vrijeme svojim mališanima, budite strpljivi,  kako biste ih na vrijeme uspjeli usmjeriti na pravi način.