PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

16.04.2014.

Od čega su sastavljeni mišići trbuha ?

Stručnjaci ističu da bi potreba za vježbanjem mišića trbuha bila značajno manja samo kada bismo se počeli pravilno držati jer su oni tada pod cjelodnevnim naporom, bez obzira što to ne osjetimo.

 

trbuh

Zašto su bitni?


Čini se da neprestano smišljaju nove vježbe i nove tipove treninga kako bismo imali ravan i čvrst trbuh. Iako neke vježbe i treninzi uistinu mogu pomoći, veliki broj njih nema nikakav učinak i može povećati rizik od nastanka ozljeda.

Kako biste prestali živjeti u zabludi i radili vježbe koje zapravo nemaju učinka, važno je da shvatite mišiće abdomena. Morate shvatiti što oni tačno rade i kako ih možete ojačati.

Mišići trbuha su zapravo mišići abdomena i njih dijelimo u pet skupina. Skoro svaki od njih je zaslužan za držanje tijela uspravnim. Svaki od njih je pod veliki naporom samo dok stojite, sjedite i krećete se uspravno.

Stručnjaci ističu da bi potreba za vježbanjem mišića trbuha bila značajno manja samo kada bismo se počeli pravilno držati jer su oni tada pod cjelodnevnim naporom, bez obzira što to ne osjetimo.

Mišići trbuha su uvijek zauzeti, ali samo ako vodite pravilan stil života. Oni rade cijeli dan da bi vas držali uspravnima. Kada sjedimo, oni su ti koji drže kralježnicu uspravnom. Ako sjedite pogrbljeno, mišići trbuha se neće naprezati, već kralježnica i vrat.

Od čega se sastoje?


Mišići trbuha sastoje se od: ravnog trbušnog mišića koji pregiba prsni koš spram zdjelice ili podiže i pregiba zdjelicu prema prsnom košu, potiskuje rebra, potiskuje trbušnu utrobu.

Drugu grupu čine unutarnji i vanjski kosi trbušni mišići, najpovršniji od tri široka plosnata trbušna mišića koji tvore prednji pobočni dio trbušnog zida, sagiba prsni i slabinski dio kralješnice i prsni koš prema zdjelici, te istovremeno zaokreće kralješnicu i prsni koš na suprotnu stranu.

Treća grupa je poprečni trbušni mišić koji je najdublje smješteni, koji sužava prsni koš i sudjeluje pri izdisaju, te također smanjuje obim trbušne šupljine.

Dokazane činjenice


Kanadska studija provedena na više od osam hiljada ljudi tokom 13 godina otkrila je kako je smrtnost ljudi sa slabom trbušnom muskulaturom dva puta veća od onih kojima je taj dio tijela izgrađen.

Jak trbušni zid snažno podupire vašu kralježnicu tako da pri svakoj vježbi možete podići više.

Mišići donjeg dijela leđa od trčanja povlače vašu kralježnicu iz njenog prirodnog položaja. Jači trbuh smanjit će mišićni disbalans, poboljšati držanje tijela i omogućiti mu ispravno funkcionisanje.