PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

12.02.2014.

Naučite hodati pješice!

Nakon tridesete godine života, čovjek gubi oko pet posto svojih mišića po deceniji života, ako ne djeluje protiv toga redovnom vježbom i kretanjem.

 

setnja

I hodanje je aktivnost!


Mnogo puta do sada smo govorili o vrijednosti fizičke aktivnosti i tjelovježbe za cjelokupno čovjekovo zdravlje. Većina ljudi ipak, zbog svojih dnevnih obaveza nije u mogućnosti posvetiti se tome i održavati sedmični ritam treninga.
Zbog toga ćemo govoriti o onome što svako od nas jeste u mogućnosti, o dnevnom kretanju, odnosno o tome koliko čovjekovih koraka,  konkretno - kretanja pješice dnevno znači za organizam.

Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, oko tri miliona ljudi godišnje umire zbog posljedica nedovoljnog kretanja.
Nakon tridesete godine života, čovjek gubi oko pet posto svojih mišića po deceniji života, ako ne djeluje protiv toga redovnom vježbom i kretanjem.

Redovno kretanje u svakodnevnici je isto tako dobro za zdravlje kao i redovan sport.

Da li ste u formi za hodanje?


Postoji nekoliko jednostavnih pokazatelja o tome da li ste u bilo kakvoj fizičkoj formi. Fizički ste sposobni za aktivnost ukoliko obavljate svoje dnevne poslove bez umora i imate energije za uživanje u aktivnostima u slobodno vrijeme.

Ako uz to šetate kilometar ili dva ili se popnete stepenicama par spratova bez uspuhanosti i težine u nogama onda je to početna tjelesna forma.

Izgledat ćete mlađe!


Krećite se svakog dana onako kako vam najviše odgovara i najbolje se uklapa u vaš dnevni ritam. Hodajte umjereno, važno je kretati se!
Tjelesno aktivni ljudi izgledaju mlađe, bolje su raspoloženi, optimističniji su, manje depresivni pa i manje skloni obolijevanju. Gotovo svaki pokret našeg tijela koristan je za zdravlje.

Prilagodite tempo sebi i svojim fizičkim predispozicijama.

Krećite se kad god i gdje god možete, tri puta po deset minuta ili šest puta po pet minuta. Važno je to činiti svakog dana, i u tome uživati.

Više dnevnog kretanja učinit će vas zdravijom, snažnijom i sretnijom osobom. Izgradit ćete jače kosti i snažnije mišiće, osnažiti srce. Bit ćete tjelesno i mentalno opušteniji.
Osobama svih životni dobi potrebno je kretanje kako bi se sačuvala mišićna snaga, pokretljivost, izdržljivost, poboljšao rad srca, pluća, probave i cirkulacije.

Kako hodati?


Za početak je dovoljno ne koristiti lift, voziti bicikl, šetati nakon posla te vikendom otići u prirodu. Ako je moguće, poželjno je na posao ići biciklom ili pješice. Ako nije, onda parkirajte automobil kilometar - dva od posla, pa prošetajte.

U svakom koraku nožni prsti trebali bi biti usmjereni ravno prema naprijed, a unutrašnji rubovi stopala stajati približno duž (zamišljene) ravne crte. Treba osjetiti opuštenost trupa.
Pri svakom koraku desna se ruka pokreće naprijed s istovremenim pokretom lijeve noge prema naprijed i obratno. Brzina rada ruku izravno je povezana s radom nogu. Hodajte ravnomjernim tempom s istom dužinom koraka. Ako možete, radite i nekoliko istezanja nakon hodanja.

Naučnici su utvrdili da samo 2000 koraka više na dan vrijede kao 20 minuta treninga umjerenog intenziteta.

Zbog toga, naučite hodati pješice, to je nešto što svako od nas sebi može priuštiti.