PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

04.05.2015.

Namirnice koje podižu energiju

Postoje namirnice koje zbog svog prirodnog sastava pružaju tijelu potrebnu energiju i podižu raspoloženje. Saznajte koje su to namirnice!

 

energija

Buđenje uz hranu


Obično je zimski period vrijeme kada tijelo iscrpi sve zalihe energije koje imamo. Ukoliko želite da se probudite zajedno s proljećem, onda je jako bitan pravilan odabir namirnica.

Postoji niz brojnih namirnica koje biste trebali uklopiti u svoju prehranu ukoliko želite podići nivo energije u svom organizmu.

Zato, ukoliko vas čeka težan i dug dan na poslu ili jednostavno niste raspoloženi za aktivnosti, evo šta trebate konzumirati da biste to promijenili.

Orašasto voće

Visokoenergetska namirnica – 52 grama miješanog orašastog voća osigurava 300 grama kalorija energije (50 g su masnoće). Iako zvuči kao loša vijest, nije jer se radi o nezasićenim masnim kiselinama i kombinacija "dobrih" masnoća i proteina znači da ima niski GI i da se sporo probavlja.

Zeleni čaj

Idealan napitak za opuštanje i održavanje nivoa energije. Mala količina kofeina (30 mcg)  i teanina – amino kiseline stvara osećaj opuštenosti i poboljšava raspoloženje i kognitivne sposobnosti, a također pomaže pri mršavljenju.

Banane

Banane su prirodno pripremljen obrok energije. Bogate su prirodnim šećerima i škrobom i osiguravaju mješavinu brzo i sporo otpuštajućeg izvora energije.

Crveni grah

Baš kao i orašasto voće i grah sadrži dobitnu kombinaciju proteina i ugljikohidrata koji vas dugo drže sitima i punima energije. Grah i leća sadrže i visok postotak vlakana što usporava otpuštanje energije u organizam i pravo su sporo-izgarajuće gorivo.

Jogurt

Ovaj mlječni proizvod je odličan izvor proteina i vitamina B kompleksa – što su elementi od krucijalnog značaja za pretvaranje hranljivih materija u energiju i redukciju stresa i anksioznosti.

Smeđa basmati riža

Basmati riža je odličan izvor B vitamina koji djeluju kao katalizatori koji pokreću proizvodnju energije iz hrane. Basmati riža inačica je riže s niskim GI indeksom, a smeđa riža inače ima niži GI od bijele. Stoga je basmati smeđa riža namirnica s najnižim GI indeksom, što i želite.

Brokoli

Bogat je hranljivim materijama, prije svega vitaminom C, koji dokazano povećava apsorpciju gvožđa u organizmu i tako umanjuje osjećaj slabosti.