PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

27.11.2014.

Najčešće sportske povrede

Kada dođe do povrede bitno je izabrati odgovarajući program koji će pomoći liječenju bez štete, a nastavak rekreativne aktivnosti je obavezan prvi korak!

 

sportske_povrede

Povrede su moguće


Ukoliko se redovno bavite nekom rekreativnom aktivnošću ili sportom, sigurno Vam se do sada dešavalo da dođe do neke od povreda. Nekada nas rutina i ponavljanje već uvježbanih formi dovede do toga da pretjeramo sa aktivnošću.

Do toga najčešće dolazi zbog loše držanja ili ishitrenih poteza nastalih zanemarivanjem važnosti prakticiranja pravilnih ponavljanja. Ovakve stvari se najviše dešavaju prilikom treninga u teretani.

Koljena, lumbalni dio leđa, vratna kralježnica, stopala – najosjetljiviji su dijelovi ljudskoga tijela. Ozljede ovih područja, hronične ili akutne, vrlo su česte među sportašima, ali i rekreativcima – nastale uslijed bavljenja nekom fizičkom aktivnošću ili neovisno o njoj.

To naravno, nikada nije razlog za neaktivnost ili odustajanje od rekreacije. Naprotiv, u mnogim je slučajevima upravo tjelesno gibanje ono koje vraća mišićima i zglobovima njihovu čvrstoću, fleksibilnost i funkcionalnost.

Vratna kralježnica

U vratnoj su kralježnici vrlo česti bolovi bez jasnog uzroka, uslijed napetosti, ukliještenja živca ili ukočenosti mišića vrata, gornjeg dijela leđa i ramenog pojasa. Mnogi zaboravljaju na uspravno držanje pa naginju vrat prema naprijed.

Važno je izbjegavati rotacije, otklone i kruženja glavom i vratom, a naročito bilo kakve zamahe i trzaje. Apsolutno sve pilates, joga ili workout vježbe mogu se (većina njih i mora) izvoditi s potpuno ravnim vratom. Ne naprežite se preteškim utezima, posebno nakon napornog dana u uredu, pomoću kojih ne uspijevate vježbati pravilno.

Ramena

Povreda rotacijskog zgloba može nastati kao rezultat jednog jedinog nezgodnog pokreta, dovoljnog da vas izbaci iz stroja na nekoliko sedmica ili mjeseci. Većina rada rukama, od tipkanja za računarom do raznih potisaka u teretani, zahtjeva unutarnju rotaciju ramena (okretanje zgloba u smjeru tijela) pa tako nastaje disbalans snage i osjetljivost ramenih mišića na suprotne pokrete.

Zato, ako već niste, u svoj program uvrstite vježbe eksterne rotacije ramena.

Koljena

Većina populacije ne služi se dovoljno mišićima kukova.Nestabilnost kukova i bedara prenosi glavninu opterećenja na koljena, a neudobna obuća može biti samo katalizator nastanka povrede.

Mnogi  dugogodišnji sportaši i rekreativci na svojoj su koži osjetili šta se događa kada se s njima ne postupa dovoljno pažljivo. Čak i loš odabir obuće može imati izravan utjecaj na oštećenja ili bolove u koljenom zglobu.

Potrebno je poboljšati stabilnost trupa jačanjem trbušnjaka i leđnjaka te nogu, a posebno mišića kukova - vježbom iskoračenja. Prije trčanja i drugih rekreativnih aktivnosti koje opterećuju koljena potrebno se dobro zagrijati te istegnuti.

Gležanj i stopala

I u ovom slučaju, breme lošeg držanja gornjeg dijela tijela svaljuje se na težište ispod struka. Pogrbljena kralježnica i ramena savijena prema naprijed karakteriziraju pozu u kojoj se teret tijela prebacuje na stopala.

Pažljivo birajte sportsku obuću i uvjerite se da peta tenisica nije suviše visoka. Ravnomjernom raspodjelom tereta na čitavo stopalo spriječit ćete otekline i upale te uganuća i lomove, a prikladna obuća pritom je samo jedna od stvari o kojima prilikom trčanja valja voditi računa.

Nastavite aktivnosti

Ukoliko je do ozljeda ili bolova već došlo, vrlo je važno odabrati rekreativni program koji će poštovati problematična područja i neće učiniti još veću štetu.

Daljnje je vježbanje (osim u akutnim fazama boli) itekako preporučljivo i poželjno. Dužnost voditelja rekreativnih programa je preporučiti program koji nije kontraindiciran, odnosno pripaziti na modifikaciju onih vježbi koje se pri određenoj ozljedi nikako ne preporučuju.

Ciljana i kontrolirana rekreacija u mnogim će slučajevima pomoći pri izliječenju, oporavku, smanjenju bolova ili barem smanjiti mogućnost daljnjeg oštećenja i iskrivljenja.