PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

10.03.2014.

Mijenjanjem navika do vitkosti!

Nekada nismo ni svjesni životnih navika kojima svakodnevno stvaramo masne naslage bez ikakve potrebe. Loši međuobroci, gladovanje i prejedanje, brza hrana – samo su neki od faktora uticaja na vitkost organizma!

 

vitkost

Životne navike


Osim namirnica, mnoge loše životne navike utiču na direktno stvaranje masnih naslaga. Nekada nismo ni svjesni da se zapravo ne znamo hraniti.

Namirnice lošeg kvaliteta, krivo raspoređeni obroci, pretjerivanje u hrani ili izgladnjivanje, sve to ne pomaže vitkosti već je uništava. Evo nekoliko primjera kojim zabludama ugrožavamo vitkost i stvaramo masne naslage.

Mikrovalna peć

Mikrovalne pećnice pripadaju najvećim modernim zabludama – dugo su reklamirane kao brza i zdrava zamjena za gotova jela puna soli, šećera, glutaminata..

Istraživanja su pokazala da mikrovalne pećnice mijenjaju molekularnu strukturu, pa hrana iz njih s nutritivnog gledišta postaje gotovo beskorisna: nakratko će umiriti glad, ali Vaše tijelo neće dobiti ključne nutrijente.

Loši međuobroci

Zbog brzine života i lošeg tempa većina ljudi nema vremena za pripremanje hrane. Kad ste na poslu od jutra i kad kući dolazite u sumrak, teško je ne pojesti nešto između obroka.

Loš izbor međuoborka najveći je problem. Uvijek su to grickalice i sokovi koji predstavljaju 300-500 kalorija viška, pa to na sedmičnom nivou iznosi oko 3.000 kalorija, što je ekvivalent za skoro pola kilograma masti.

To je upravo ono što stručnjaci savjetuju kao zdravi i dugoročno najuspješniji tempo mršavljenja (oko 500 kalorija dnevne uštede smatra se najmudrijom dijetom).

Navika prejedanja-gladovanja

Ovo je poznati scenarij koji dolazi sa svim dijetalnim režimima. Prva zabluda jeste: od sutra sam na dijeti, tako da danas mogu jesti!

Nakon toga nekoliko dana gladujete i pretjerujete u jednom smjeru, da biste uskoro popustili i dobro se najeli. I tako ukrug. Najgora je dijeta piti vodu, pojesti rajčicu i jogurt dnevno, pa nakon pet dana izludjeti od gladi i završiti nad kutijom keksa.

Dehidracija

Mnogi miješaju žeđ i glad, a kako su živa bića sačinjena od vode, pobrinite se da popijete najmanje 1,5 l vode dnevno (to je minimum koji treba popiti ako se ne bavite značajnim fizičkim aktivnostima).

Samo ako dovoljno pijete, znat ćete kada ste zaista gladni.

Sokovi i frapei

Voćni napici svakako su bolji od čokoladica, ali bolje je jesti sirove, cijele komade voća i povrća, jer tako unosite vrijedna vlakna. Vlakna zasićuju, pa hrane siromašne vlaknima moramo pojesti više da bismo osjećali sitost.

Količina

Znajte odrediti pravu količinu kako ne biste unosili bespotrebne kalorije! Nije svejedno da li ćete pojesti jedan red čokolade ili cijelo pakovanje, pojedete li mali čips ili veliko pakovanje...