PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

08.02.2014.

Loša cirkulacija- uzrok i posljedice

Vodite računa o prehrani, budite fizički aktivni i tretirajte ovaj problem na pravi način. Time održavate ključ Vašeg života!

 

cirkulacija_i_zdravlje

Zašto ključ života?


Cirkulacija ili protok krvi organizmom doslovno je ključ života jer krvotokom se prenose kisik i hranjive tvari do svih tkiva i stanica, a organizam se oslobađa otpadnih tvari.

Kad se taj idealni sistem poremeti, cirkulacija postaje loša i jedan je od glavnih uzroka smrti današnjice! Loša je cirkulacija odgovorna za srčane i moždane udare te amputacije ekstremiteta!

Ljudsko je tijelo ustvari jedan oklop stotina kilometara cirkulacijskog sistema.
Uzroci su različiti: pušenje, nepravilna prehrana, nedostatak tjelesne aktivnosti, visok pritisak, stres..

Simptomi


Glavobolja za koju nema opravdanog  razloga i koja se javlja gotovo svakodnevno, neugodni trnci u rukama i nogama, hladna stopala te nagli grčevi u listovima i bedrima simptomi su s kojima se suočava veliki broj ljudi.

Ako se simptomi loše cirkulacije tretiraju u ranoj fazi, veća je vjerojatnost da će se smanjiti ili čak posve povući. Ako ipak čekate, može doći do nastanka ozbiljnog zdravstvenog problema.

Vrlo su česti slučajevi da je slaba cirkulacija povezana s pritiskom na živce na izlazu iz kralježnice.

Kako riješiti problem?


Čuvajte se promjene temperatura te izbjegavajte one ekstremno visoke ili niske.

Masaža je poželjan tretman za lošu cirkulaciju jer je riječ o pasivnoj gimnastici.

Tuširanje naizmjenično toplom i hladnom vodom poželjno je ako ga provodite kratko, bez drastičnih oscilacija temperature.

Odjeća koja prekida protok  krvi u tijelu nije poželjna, pa bi bilo dobro izbjegavati sve ono što steže u struku, oko prsa ili na gležnjevima. Pripazite i kod izbora veša. Ako se urezuje u tijelo, može ga deformisati, stisnuti žile te usporiti protok krvi i limfe.

Povedite brigu i o pravilnoj prehrani - nije poželjno jesti previše slana i ljuta jela, pečena, pržena i masna, kao ni konzumirati gazirana pića. Uz to što takva hrana utiče na zadržavanje tekućine u tijelu, prekomjernim masnim naslagama ugrozit ćete krvne žile, što može dovesti do razvoja kardiovaskularnih bolesti.

Izbegavajte dugotrajna statička opterećenja kao što su stajanje i hodanje.

I možda najbitnije od svega – budite fizički aktivni jer to poboljšava cirkulaciju!
U nogama se tako poboljšava protok venske krvi kroz kontrakcije mišića. Za to će biti dovoljna šetnja ili aerobne vežbe. Preporučuju se aerobne vježbe kao što su vožnja biciklom, jogging, brzo ili nordijsko hodanje, plivanje, rolanje i slične aktivnosti.