PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

21.08.2014.

Kortizol – hormon u direktnoj vezi sa masnim tkivom

Kad je kortizol hronično povišen, tijelo dobiva signal da skladišti masno tkivo te je iz toga razloga neefikasno u gubljenju masnoća, čak i uz dobar trening!

 

kortizol

Šta je kortizol?


Kortizol (ili hidrokortizon) je steroidni hormon, kore nadbubrežne žlijezde, koji sudjeluje u regulaciji metabolizma ugljikohidrata, masti i proteina, ima ulogu pri stresu i upali, te u različitoj mjeri djeluje na brojne sisteme u tijelu čovjeka.

Luči se normalno tokom dana, ali je njegovo izlučivanje povećano svaki put kad je tijelo izloženo stresu, bilo fizičkom, bilo mentalnom.

Tokom dana koncentracije kortizola variraju i usko su vezane za cirkadijani ritam. Kortizol je najviši ujutro, a vršne vrijednosti doseže između sedam i devet sati.

Nekada ranije, kada čovjek nije bio izložen cjelodnevnom stresu lučenje je bilo rezultat gladi ili trenutnih okolnosti, dok je danas čest slučaj da je kod većine hronično povišen.

Na što utiče?


Kad je kortizol hronično povišen, tijelo dobiva signal da skladišti masno tkivo (tipično oko struka) jer će tako imati izvor lako dostupne energije. To je jedan od razloga zbog kojeg je tijelo neefikasno u gubljenju masnog tkiva, čak i ako su trening i prehrana ispravni!

Trening visokog intenziteta naglo povećava razinu kortizola. Nauka dokazuje da ljudi sa povećanom količinom masnoga tkiva imaju prekomjernu aktivnost enzima koji pretvara inaktivni kortizol u aktivni kortizol.

Načini kojima možemo kontrolirati kortizol obuhvaćaju pravilnu prehranu, trening i općenito stil života.

Opskrbite tijelo sa svim potrebnim nutrijentima (proteini, kompleksni ugljikohidrati, esencijalne masne kiseline, vitamini, minerali). Uzimajte vitamin C nakon trening, pijte mnogo vode te izbjegavajte alkohol.

Dobra odluka je ne trenirati više od tri dana za redom bez dana odmora.