PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

01.08.2014.

Koliko su zdrava jaja?

Najstarija vjerovanja govore kako dan trebate započeti jajetom. Obiluju fosforom, željezom i cinkom, mineralima bitnim za funkcionisanje organizma, kao i brojnim vitaminima..

 

jaja

Mitovi


Brojni su mitovi o štetnom uticaju ove namirnice na čovjekovo zdravlje. Novija istraživanja međutim dokazuju da ne postoji veza između konzumacije jaja i srčanog ili moždanog udara ili ipak uticaja na povišenje holesterola.

Najstarija vjerovanja govore kako dan trebate započeti jajetom. Evo zašto!

Dobrobiti


Među hranom bogatom proteinima jaja imaju najbogatiju mješavinu ključnih aminokiselina važnih za rast i razvoj djece.
Jaje daje 20% potrebne dnevne doze vitamina D.

Jedno jaje prosječne veličine sadži više nužnih vitamina, kao što su vitamin B2, B12, vitamin A i vitamin E.

Obiluju fosforom, željezom i cinkom, mineralima koji su itekako bitni za funkcionisanje organizma.

Cijelo jaje jedan je od najboljih izvora hranjivog kolina. Da napomenemo da se većina kolina krije u žumanjku, tako da ako ne želite, slobodno se riješite bjelanjka.

Ove male kugle sadrže odrežene dijelove aminokiselina zbog kojih vaše tijelo lakše razgrađuje bjelančevine iz jajeta. To znači da je tvrdo kuhano jaje idealna hrana za oporavak mišića nakon teške tjelovježbe.

Sirova jaja


Tražite li izvor vrlo kvalitetnih proteina i masnoća, sirova jaja su jedan od boljih. Sadrže esencijalne hranjive tvari za mozak, živce, žlijezde i hormone.

Sumporne aminokiseline pomažu u pomlađivanju kože i drugih organa.

Tri sirova jaja na dan obično je količina koju uzimaju oni koji jedu ovu namirnicu. Mudro je uvoditi sirova jaja u prehranu postepeno i probušiti žumanjak jer ćete lakše progutati jaje.