PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

14.11.2014.

Kako sačuvati zglobove od povreda?

Zglobovi su veoma osjetljivi i nestabilni spojevi koje je lako povrijediti uslijed opterećenja prilikom vježbanja. Postoje određeni savjeti kako ih zaštiti na pravi način.

 

zglobovi

Šta su ustvari zglobovi?


Zglob predstavlja spoj dvije ili više kosti. Postoje dvije vrste spojeva elemenata skeleta: sinartroze i diartroze.

Sinartroze su kontinuirani spojevi kostiju, gdje se između zglobnih elemenata nalazi potporno tkivo. U zavisnosti od vrste ovog tkiva, sinartroze se dijele na vezivne i hrskavičave spojeve.

Diartroze su spojevi kostiju kod kojih postoji šupljina između zglobnih površina i tzv. zglobna čahura. Ova vrsta spoja se naziva također i sinovijalni zglob.

Već po samoj svojoj prirodi, ovi spojevi su zbog svoje mobilnosti dosta nestabilni, pa veće opterećenje jako često kod nekih ljudi izaziva bolove u zglobovima.

Povrede   


Ozljede oštećuju vaše zglobove pa je njihova zaštita tokom čitavog života prilično važna.

Uslijed preopterećenosti i ozljeda zglobna hrskavica se na krajevima može odcijepiti, uzrokujući tako smanjenje zglobnog prostora i dodirivanje kostiju.

Tako nastaju bolne koštane izrasline i šiljci. Posljedično može nastati upala, otok, zakočenost i najvjerojatnije osteoartritis, najčešći oblik artritisa.

Ovdje spominjemo i drugi tip, reumatoidni artritis, koji je autoimunološke prirode i karakteriziran je izrazitom upalom.

Kako ih zaštititi?


Održavajte zglobove zdravima krećući se. Što se više budete kretali, manje ćete osjećati zakočenost zglobova. Često mijenjajte položaj tijela dok čitate, radite ili gledate televiziju. Uzmite kratke pauze od sjedenja i prošetajte.

Dobar izbor vježbi su one smanjenog udara kao što su biciklizam ili plivanje. Vježbe jakog udara, visokog intenziteta i nepravilnih kretnji rizične su za zglobove jer uzrokuju oštećenja hrskavice.

Radite podizanje tegova lakše težine. Ojačajte mišiće oko zglobova jer ih to također štiti od povreda.

Stojte i sjedite uvijek uspravno. Pravilno držanje tijela štiti vaše zglobove od vrata do koljena.

Ukoliko se povreda ipak desi, koristite led. To je prirodni i besplatan analgetik. Otupljuje bol i smanjuje otok. Na ozlijeđeni zglob stavite led zamotan u peškir i držite dvadesetak minuta.