PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

24.04.2014.

Kako predug trening može da šteti?

Previše treniranja ne samo da loše utiče na vaš performans, već može indirektno da uzrokuje povrede. Naporan rad u samom treningu uvijek mora biti nadopunjen sesijama odmora!

 

pretreniranje

Da li je moguće pretrenirati se?


Jedna od najčešćih grešaka koju uglavnom rade muškarci u teretani jest da pretjeraju s treniranjem, tj. da se pretreniraju. Ovo se najčešće događa iz razmišljanja da će veća količina treniranja dovesti i do većih mišića.

Ova pojava nije specifična samo za muškarce, nego i za sve one koji treniraju i žele što brže do rezultata.

Predugo treniranje je simptom koji utiče na veliki broj sportista koji treniraju previše.

Međutim, umjesto većih mišića pravi se samo šteta tijelu. Umor, konstantna bol, smanjena učinkovitost i promjene u raspoloženju znakovi su da ne trenirate tempom kojim biste trebali.

Kada je trening predug?


Naporan rad u samom treningu mora biti nadopunjen odgovarajućim sesijama odmora.

Mnogi muškarci misle da im nije potreban duži odmor jer su u dobroj kondiciji, ali u ovom slučaju odmor nije važan zbog prikupljanja snage već zbog psihofizičkih promjena koje tijelo prolazi za vrijeme odmora, kao što su proteinska sinteza, povećanje mišićnih kapilara i glikogenske rezerve.

Korisno je da na odgovarajući način isplanirate i varijacije (intezivnost, oporavak, vježbe) u programu. Povećajte intezitet vašeg vježbanja u odnosu na vašu sposobnost i fizičku spremu.

Previše treniranja ne samo što loše utiče na vaš performans, već može indirektno da uzrokuje povrede. Zato je prevencija od velike važnosti u ovom slučaju.

Odmor je obavezan!


Ravnoteža između fizičkog stresa do kojeg dolazi za vrijeme treniranja i perioda obnove za vrijeme odmora je izuzetno važna, stoga se uvijek treba voditi računa da naporni odmor prati i kvalitetan odmor.

Zato drugi put, kada budete planirali svoj program vježbanja, ukalkulirajte i dovoljno vremena za odmor, te obavezno pravite stanke između pojedinih serija i vježbi.