PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

29.07.2014.

Kako naš organizam koristi magnezij?

Stotine enzima se aktivira zbog magnezija i jedino tako organizam iskorištava hranjive vrijednosti namirnica! Šta se dešava ako ga nemamo dovoljno?

 

magnezijj

Činjenice


Naše tijelo treba magnezij kako bi apsorbiralo i koristilo nutrijente.

Ako tijelo ne dobiva magnezij, ono ne može koristiti masnoću, proteine i ugljikohidrate koje svakodnevno unosimo.

Stotine enzima se aktivira zbog magnezija i jedino tako organizam iskorištava hranjive vrijednosti namirnica.

Magnezij  ima vrlo važnu ulogu u vezivanju kalcija za kosti i u opuštanju mišića. Također  je važan i u regulisanju srčanog ritma i snižavanju razine holesterola.

Kome je najpotrebniji?


Potrebe za magnezijem se povećavaju tokom rasta, trudnoće ili dojenja. Kod mladih, njegov nedostatak može izazvati nestabilnost karaktera i pretjeranu uznemirenost.

Za sportaše on je stimulativno sredstvo koje se izlučuje znojem, dok ga organizam starijih osoba teže apsorbira.

Nedostatak magnezija povećava osjetljivost na stres, a loša i neuravnotežena prehrana dovodi do nedostatka ovog oligoelementa.

Šta ukazuje na manjak?


Na njegov nedostatak općenito ukazuju usporenost, grčevi i bolovi u mišićima, nesanica, glavobolja, vrtoglavice, emotivna preosjetljivost, nervoza, uznemirenost itd.

Inače, preporučena dnevna doza je šest miligrama po kilogramu tjelesne težine.

Dozu treba povećavati tokom rasta, trudnoće i dojenja ili ako se intenzivno bavite nekom fizičkom aktivnošću.

Da biste izbjegli manjak, uvrstite u svoju prehranu integralni hljeb kao i integralnu rižu koja sadrži pet puta više magnezija od bijelog. Dobro je koristiti morsku sol umjesto rafinirane, zatim jesti zeleno povrće; brokulu, špinat te grah.

Sto grama crne čokolade sa 70 posto kakaa osigurava 11 miligrama magnezija.