PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

27.02.2014.

Kako liječiti upalu mišića?

Hladna kupka je najbolji lijek protiv upale mišića! Osim toga, nekada se i pomoću topline može povećati protok krvi u datom području, što izuzetno pomaže!

 

lijecenje_upale

Zašto dolazi do upale?


Previše fizičkog rada, naporno vježbanje ili čak nepravilno istezanje ili saginjanje može da izazove upalu mišića.

Iako se upala mišića ne može izbjeći, postoji mnogo efektnih načina koji mogu pomoći da se lakše prebrodi taj prilično nezgodni period.

Vježbanje često može dovesti do sitnih ozljeda u mišićnim vlaknima i vezivnom tkivu. Dan nakon aktivnosti, početi ćete osjećati bol u mišićima. To se naziva odgođena bol mišića, a najjača je oko 48 sati nakon aktivnosti i onda postupno nestaje.

Dobra vijest je da kada učinimo istu radnju opet, Vaši mišići će se početi privikavati na nju.

Liječenje upale


Jedno od čestih pitanja ljudi koji imaju ovaj problem je da li koristiti toplinu ili led. Stručnjaci kažu da je neizravan led, dakle led zamotan u tanki ručnik, najbolji trenutni lijek, dok toplina u tom trenutku dok traje proces grijanja, pomaže, no čim izvor topline nestane, bol se vraća.

Neki stručnjaci misle da bi bilo dobro koristiti led odmah nakon aktivnosti, da bi se spriječio upalni proces, zatim pomoću topline kasnije povećati protok krvi u tom području.

Veliki broj profesionalnih sportista uranja donju polovinu ili cijelo tijelo u hladnu kupku nakon teških sprintova i treninga uopšte. Kad god se mišić napumpa od vježbanja, hladnoća vode tjera krv iz mišića, te se na taj način automatski smanjuje i mogućnost upale.

Ovo ima isti učinak kao i stavljanje leda na oteklinu, međutim hladna voda u kadi može uticati na cijelo tijelo. Ipak, ovo može biti malo nezgodno budući da se u organizmu proizvodi pravi šok, pa obavezno treba razmisliti.


Prevencija – najbolje rješenje!


Jedan od načina za sprečavanje upale je postupan put podizanja opterećenja, bilo da se radi o podizanju intenziteta treninga ili duljini vježbanja.

Prevencija je ipak najbolji lijek. Istežite svaku grupu mišića prije i poslije treninga. I pijte puno vode! Hidratacija tijela je jedan od najboljih savjeta za sprečavanje upale i istezanja mišića.

Neke prirodne tvari se isto tako mogu koristiti za sprečavanje upale, uključujući i antioksidanse poput vitamina C.