PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

31.08.2014.

Kako fizička aktivnost utiče na hipertenziju?

Fizičke aktivnosti poput hodanja, džoginga, dakle aerobnih vježbi su prvi stepen prevencije blage ili srednje izražene hipertenzije..

 

hipertenzija

Hipertenzija



Visoki krvni tlak najčešća je hronična bolest današnjice kako u svijetu, tako i u nas.

Ne postoji jedinstven uzrok koji bi doveo do povišenja tlaka.

Radi se jednostavno o poremećenoj ravnoteži, u kojoj svi faktori kontrole u nekoj mjeri zakazuju u svojoj funkciji.

Ako hipertenzija nije posljedica konkretnog zdravstvenog problema kao što je npr. bolest bubrega ili uzimanja određenih medikamenata (sekundarna hipertenzija), liječenju se, pored eventualne terapije koju bi prepisao vaš ljekar, najčešće pristupa promjenama u načinu života.

Poznato je da fizička aktivnost ima brojne korisne učinke na naše zdravlje. Jedan od njih je smanjenje rizika pojave arterijske hipertenzije.


Šta se preporučuje?



Tako se preporučuje da se u toku nedjelje redovno bavite fizičkom aktivnošću - 30 do 60 minuta tri do pet puta nedjeljno što će blagotvorno djelovati na vaše opšte zdravlje, kao i na krvni pritisak.

Tjelovježba pomaže u regulisanju I stepena povišenog krvnog tlaka. Fizičke aktivnosti poput hodanja, džoginga, dakle aerobnih vježbi su prvi stepen prevencije blage ili srednje izražene hipertenzije.

Jednostavnije, sporije aktivnosti imaju bolji pozitivni efekat od intezivnih jačih vježbi.
 
Neke individue samim fizikim aktivnostima postižu željeni efekat, ali za one sa jačim oblikom hipertenzije ipak je potrebno i djelovanje medikamentima.

Nikad nije kasno da počnemo mijenjati svoje životne navike. Nema ni gornje ni donje granice, kod koje se ne bi moglo započeti s redovitim tjelesnim aktivnostima.