PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

26.04.2014.

Kakav je HIIT kardio trening?

Za ovaj je trening potrebno samo malo mjesta, a vježbe se izvode samo vlastitom težinom. Sve se radi u tabata stilu, 20 sekundi aktivnosti, a zatim deset sekundi odmora. Između grupa nema odmora.
 

 

hiit_trening

Zašto HIIT?



HIIT (High Intensity Interval Training) način vježbanja vrlo je popularan jer donosi odlične rezultate u malo vremena. Cilj je napraviti 5 - 30 minuta aktivnog treninga (izmjenjujući vježbanje visokim i niskim intenzitetom).

Intenzivno vježbanje pokazalo se kao idealno za gubitak kilograma jer potiče metabolizam tako da se kalorije sagorijevaju dugo nakon završetka treninga.
 
Za ovaj je trening potrebno samo malo mjesta, a vježbe se izvode samo vlastitom težinom.

Trening se sastoji od sedam grupa po dvije vježbe. Sve se radi u tabata stilu, 20 sekundi aktivnosti, a zatim deset sekundi odmora. Između grupa nema odmora.
 

Načini izvođenja?


Postoji više načina izvedbe HIIT-a. Jedan od njih je sprint na sportskom terenu, trčanje na pokretnoj traci ili što brže izvođenje vježbi na eliptičnoj spravi.

HIIT trening se također može uraditi i za kraće vrijeme u odnosu na kardio niskog intenziteta, obično je 20 minuta sasvim dovoljno.

Klasičan primjer HIIT-a podrazumjeva: zagrijavanje od pet minuta brzim hodanjem ili laganim joggingom, zatim ubrzajte tempo što više možete nekih 20-30 sekundi, a potom usporite na lagani jogging od 1 minutu, ponovite sve i na kraju se odmorite dvije minute.

Za nekih 20 minuta HIIT treninga bi trebali napraviti od osam do deset sprintova. Ovo je puno teže izvesti nego što zvuči, tako da HIIT treba izvoditi uz oprez i uz obavezno odobrenje doktora.

Na što obratiti pažnju?


Sa HIIT-om treba postupati kao i sa dizanjem tegova, tj. kao sa kompletnim treningom. Prije dizanja tegova pojedete obrok na nekih 60-90 minuta ranije. Isto bi trebalo vrijediti i za HIIT.

U tom slučaju ga možete izvoditi kad god hoćete, ali imajte na umu da ćete imati problema sa snom ako ga budete izvodili neposredno prije spavanja. Mnogi savjetuju da ga ne izvodite četiri sata prije spavanja.

Ako vam je primaran cilj izgradnja mišića, HIIT bi trebali izvoditi dva puta sedmično i to one dane kada ne trenirate sa tegovima. Razlog za ovo je da ne preopteretite tijelo, te mu date dovoljno vremena za oporavak kako od treninga sa tegovima, tako i od kardia.

Ako primijetite da previše gubite na težini jednostavno izbacite intervalni trening visokog intenziteta. 

Najljepši dio HIIT-a je da će koristiti zalihe masti dugo nakon treninga pa i cijeli dan. Dok kardio niskog intenziteta sagorijeva masti tokom samog izvođenja, HIIT kardio trening vašem tijelu daje mogućnost da se oslobađa masti tokom cijelog dana.