PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

20.05.2014.

Kakav je FITT princip treniranja?

FITT princip služi kao jednostavan, standardiziran način implementiranja programa vježbanja. Podrazumjeva: frekvenciju, intenzitet, vrijeme i način vježbanja.

 

fitt

Šta je FITT?


FITT princip predstavlja vodič u organizaciji programa treninga u teretani. Trening snage može biti trening sa tegovima ili bez tegova (sopstvenim tijelom).

Služi kao jednostavan, standardiziran način implementiranja programa vježbanja.

Pomoću ove metode, ljudi koji su van forme mogu da razviju plan kako da se pripreme za intenzivne trening rutine.
FITT je skraćenica od engleskih početnih slova: F – frequency, I – intensity, T – time of exerscise i T – type of exerscise.

Principi treninga


Frekvencija je prvi koncept u FITT principu. Kao početnik vaša minimalna frekvencija treninga je tri dana sedmično. Kad postanete iskusniji, povećajte frekvenciju na četiri, kasnije i pet dana u sedmici.

Čak ako možete vježbati samo nekoliko minuta odjednom, natjerajte se da trenirate po jednoj frekvenciji.

Druga varijabla u FITT-u jeste intenzitet. Jačina treninga (odnosno opterećenje koje savladavamo na treningu) određuje kolika će biti naša adaptacija na trening i koliko brzo ćemo doći do nje.

Izdržljivi sportisti obično biraju otkucaje srca kao pokazatelj intenziteta. Procent željenog broja otkucaja srca je jednak intenzitetu. Kako vam raste intenzitet treninga, bliži ste da cijeli trening provodite na željenom broju otkucaja srca.

Vrijeme kao varijabla je najjednostavniji dio FITT-a. Trajanje treninga zavisi od broja vježbi i broja ponavljanja. Trening bi trebalo da traje oko 60 minuta.

Neki treneri snage zagovaraju i vrijeme pod tenzijom plana treninga. To je pokušaj uključivanja FITT vremenske varijable u program treninga snage.

Kombinacija vježbi znači da treningom treba obuhvatiti sve grupe mišića (ramena, ruke, grudi, leđa, trbušnjake, noge, listove), potreban je ravnomjeran razvoj i jačanje mišića.

Nije dobro ukoliko razvijamo jedne grupe, a druge mišićne grupe zapostavljamo. To dovodi do disbalnsa posture tijela i rizik od povrede.

Ukoliko je trening u teretani dio treninga za neki specifičan sport, potrebno je jačati posebno grupe mišića koje učestvuju u specifičnom pokretu.