PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

24.10.2014.

Kada trebate mijenjati sistem vježbanja?

Jedini način da poboljšate svoje tijelo je postepeni napredak. Promjena načina vježbanja svaki određeni broj sedmica da biste šokirali tijelo je bespotrebna, osim u nekoliko izuzetnih slučajeva.

 

trening_promjena

Promjena ili ne?


Često možete pročitati ili čuti izjave tipa da biste trebali promijeniti program vježbanja svakih nekoliko sedmica kako biste šokirali svoj organizam u cilju postizanja većih rezultata.

Ipak, koliko u tome ima istine, odnosno koliko je bitna dosljednost u vježbanju za postizanje željenih rezultata?

Prva stvar koja se preporučuje u programu treninga jeste da konstantno forsirate tijelo na napredak. Ako želite povećati mišiće, snagu, fleksibilnost, brzinu, eksplozivnost, izdržljivost ili jednostavno nivo kondicije morate povećati zahtjeve vašeg tijela.

Jedini način da poboljšate tijelo je postepeni napredak. Promjena načina vježbanja svaki određen broj sedmica je potpuno besmislena i samo može biti kontraproduktivna.

Cilj uz vježbanje je nešto čemu trebati ostati dosljedni. Progres je jedna i jedina vrsta promjene koja treba vašem tijelu.

Promjena sistema vježbanja poželjna je samo iz nekoliko konkretnih razloga.

Razlozi za promjenu


Kada nestane napretka

Nastavite izvoditi nešto sve dok to ima efekta. Nekad se čini jednostavnim konceptom ali ipak nije. Jako je čudno vidjeti neke ljude koji izvode program vježbi koji ima efekta i nakon šest sedmica ga mijenjaju samo zato što je došlo vrijeme za promjenu.

Sve dok imate dobre rezultate nema razloga za promjenu.

Kada postane dosadno

Ako vam program vježbanja stvarno postaje dosadan i ako ste došli do te tačke da ugrožavate progres onda ga slobodno promijenite.

Ako je takav slučaj, sve i da imate rezultate, napravite promjenu. Jer kratkoročni progres je dobar, ali ako će on prouzrokovati probleme na duže staze onda promjena u to vrijeme može napraviti da to što radite ima efekta.

Ne primjećujete rezultate

Za rezultate vježbanja je važno prakticirati i zdravu prehranu. Ako bez obzira na zdrave prehrambene navike, ne primjećujete rezultate i nekoliko mjeseci nakon vježbanja, moguće je da takav tip treninga ne odgovara vašem tijelu.

Vaš cilj se promijenio

Kada ste počeli vježbati, imali ste određeni cilj. Sada je on možda drugačiji. Prije nekoliko godina ste htjeli izgubiti suvišne kilograme, a sada želite raditi na fleksibilnosti. Vrstu tjelovježbe trebate prilagoditi svojim željama i ciljevima.