PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

29.04.2014.

Kada je vrijeme za koji obrok?

Naviknete li tijelo na redovne obroke, između kojih ne smije proći više od tri do četiri sata, uravnotežit ćete prirodne tjelesne ritmove. Osim toga, to će doprinjeti i gubljenju viška kilograma.

 

vrijeme_obroka

Osim kvalitete, bitno i vrijeme!


Odrasla osoba bi morala uzeti najmanje tri dnevna obroka, pravilno vremenski raspoređena i kalorično i biološki uravnotežena.

Djeci i starijim osobama preporučuje se dnevni unos hrane rasporediti u pet obroka. Obroci bi po količini, sastavu i broju trebali biti prilagođeni potrebama organizma, poslu koji čovjek obavlja, životnoj dobi i zdravstvenom stanju svakog pojedinca.

Radni raspored i obaveze često diktiraju vrijeme uzimanja obroka.

Zbog togam, kvaliteta i kalorijska vrijednost obroka koje jedete tokom dana nije jedina stvar koja je važna za zdrav život - to je i vrijeme kada ih jedete.

Zašto je vrijeme bitno?


Početkom ove godine, objavljena je prva u nizu studija koja je ove podatke potvrdila na ljudima.

Naviknete li tijelo na redovne obroke, između kojih ne smije proći više od tri do četiri sata, uravnotežit ćete prirodne tjelesne ritmove.

Na taj ćete način regulisati metabolizam i apetit, uravnotežiti razine energije te podesiti vrijeme potrebe za spavanjem.

Tako "programirani” nikad nećete pregladnjeti, već ćete netom prije obroka biti ugodno gladni te izbjeći prejedanje.

Pravo vrijeme


Ukoliko imate više od tri obroka, doručkujte, naprimjer, u 8 sati ujutro, u 10.30 pojedite užinu, u 13 ručajte, u 16 pojedite međuobrok, a u večerajte oko 18.

Brži  gubitak kilograma ovisi najviše od doručku, koji treba pojesti u optimalno vrijeme - 7 sati i 11 minuta, prema računici stručnjaka.

Prema njihovim rezultatima, ručak treba jesti između 12.30 i 13 sati, a večera bi trebala biti gotova do 18.30. Ovakvim režimom prehrane postižu se optimalni rezultati što se tiče težine, probava je besprijekorna i metabolizam se potiče na brži rad.

Što se kasnije pojede najveći obrok u toku dana, to je teže izgubiti kilograme.

Istraživanje je pokazalo da je čak 84 posto ljudi koji su uspješno izgubili kilograme i jednako tako zadržali novu težinu jelo u točno određeno doba dana, a svi su kao najgoru stvar istaknuli preskakanje obroka, koje je ubojica svake dijete.

Znači, izreka koja se može primjeniti na uspješan i učinkovit režim prehrane jest - doručkovati kao kralj, ručati kao princ i večerati kao prosjak.