PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

22.04.2014.

Joga za zdravlje djece

Djeca sa jogom mogu početi u dobi od četiri godine. Ona poboljšava držanje, rad organa za disanje, spriječava gojaznost a rezultati su vidljivi i u školi zbog povećanja koncentracije i pamćenja.

 

joga_djeca

Kada početi?



Mada djeca mogu početi vježbati jogu već u najranijoj dobi, da bi se mogla uključiti u program joge za djecu trebaju imati najmanje četiri godine. To je dob kada se smatra da je dijete dovoljno psihofizički zrelo da prati i aktivno sudjeluje u svim aktivnostima.

Svako dijete može vježbati jogu. Za jogu nije potreban talent, vještina, snaga, ili neka specifična sposobnost. Joga je dobra za svako zdravo dijete, ali i za onu djecu kojima je zdravlje narušeno (osim ako za to ne postoje zdravstvene kontraindikacije).

Jogu mogu vježbati i djeca s teškoćama u razvoju u individualnom radu s educiranom osobom.


Zdravlje djece



Vrlo često roditelji prepoznaju jogu kao pomoć djetetu kada mu je zdravlje narušeno. U program joge za djecu često su osim zdrave djece uključena i ona s astmom, hroničnim bronhitisom, problemima nepravilnog držanja i iskrivljene kralježnice, djeca koja pate od glavobolja i raznih drugih zdravstvenih tegoba.

Iako izgledaju vrlo lagane i jednostavne, ako se izvode pravilno, polagano, poštujući pravilno disanje, vježbe joge i te kako zahtijevaju angažman djeteta.

Većina djece pati zbog nepravilnog držanja tijela, leđa su povijena, trbušni mišići slabi, prsni koš stisnut i to osim što nepovoljno djeluje na zdravlje kralježnice utiče i na loše disanje i povlači nadalje mnoge druge probleme.

Korekcija držanja tijela, gipkost kralježnice i jačanje leđnih mišića ima prioritetnu važnost na časovima joge za djecu.

Zapazit ćemo da djeca dišu vrlo površno te su kod njih česte bolesti dišnog sistema. Joga vježbe i tehnike jogijskog disanja pomoći će vrlo efikasno uspostaviti prirodni ritam disanja, povećati volumena disanja i plućni kapacitet te će tako doprinijeti zaštiti od bolesti.

Za djecu koja se bore protiv gojaznosti, joga se može pokazati veoma korisnom. Joga vježbe uključuju puno istezanja i savijanja, gurajući sve mišiće u tijelu u akciju.
 

Rezultati i u školi


Pokazalo se da joga u školi smanjuje probleme povezane sa ponašanjem, zabrinutost pred i na ispitima i ljutnju. Pokazalo se i da povećava samokontrolu i focus.

Istraživanja među djecom navode da joga podrazumjeva neuromišićno, kardiorespiratorno i mišićnoskeletno angažovanje.

Zabilježeno je da podspešuje pažnju, raspoloženje, pamćenje, postignute rezultate i umnu i socijalnu inteligenciju.