PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

10.08.2014.

I u joggingu su moguće povrede

Jednostavni trening trčanja/jogging može biti bolan ukoliko se ne pripremite na pravi način! Šta je uzrok povreda u joggingu i kako ih možemo spriječiti?

 

jogging5

Povrede moguće


Trčanje ili jogging odličan je oblik tjelovježbe koja ubrzava metabolizam i potiče cirkulaciju. Međutim, postoje i negativne strane trčanja poput ozljeda koljena ili gležnjeva.

Ukoliko počinjete trčati postoje velike šanse da se povrijedite. Neki predviđaju da oko 80% trkača se povrijedi svake godine.

Mnogi odabiru trening trčanja koji obećava brze rezultate, ali pritom zanemare činjenicu da nisu u najboljoj formi i šokiraju osvoj organizam koji nakon toga ima više negativnih nego pozitivnih reakcija na trening.

Mogući uzroci


Većina povreda su uzrokovane prekomjernim trčanjem – primjenjuje se sila iznova tokom dugog vremenskog perioda. Nagle promjene u volumenu treninga, da li ste početnik ili iskusan vježbač, mogu dovesti do problema.

Suviše intenzivan trening trčanja također može dovesti do pretreniranosti, neželjene kiselosti organizma i pada imuniteta.

Neadakvatna obuća za trčanje dovodi do neravnomjerne raspodjele opterećenja na skočne zglobove, kukove i kralježnicu.
Iako je trčanje prirodni pokret, ako prvi put počinjete s tim bilo bi dobro da se savjetujete s osobom koja razumije što je biomehanički pokret kako bi sile opterećenja bile pravilno raspoređene tijekom trčanja.

Kako spriječiti?


Iako trčanje na prvi pogled djeluje jednostavno, poželjno je slijediti neka osnovna pravila i savjete da bi bilo ugodnije i zdravije.  

Važno je koristiti maksimalno dobru obuću za trčanje koja je prilagođena našim stopalima i koja daje dobru prilagodbu stopala prema podlozi. Tenisice za trčanje trebaju biti savitljive.

Prije samog trčanja važno je dobro se zagrijati i istezati.

Bitna je i podloga na kojoj trčite.Trčanje po tvrdim podlogama stvara veći stres sila akcije i reakcije i u slučaju prekomjerne tjelesne težine zglobovi trpe enormna opterećenja. Prema tome, pokušajte izbjeći takvu podlogu.Uvijek odaberite parkove ili slične zemljane površine.