PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

25.04.2014.

Hrana za dobro raspoloženje

Postoje namirnice koje utiču na hemijske reakcije u našem mozgu i tako direktno utiču na raspoloženje! Koje su to namirnice koje bismo trebali jesti kada se osjećamo loše?

 

hrana_raspolozenje

Dokazano dobri


Naučno je dokazano da ono što jedete utiče na to kako se osjećate. Hrana unesena u organizam mijenja hemijske procese u mozgu te tako djeluje na raspoloženje.

U trenucima kada se baš i ne osjećamo poletno i zadovoljno, često posežemo za hranom koja pruža utjehu.

Obično tada posežemo za šećerima, što je velika greška. Šećer (osobito bijeli) općenito se smatra jednim od najvećih neprijatelja dobrog raspoloženja, a poželjno je izbjegavati i sve ostale rafinirane namirnice.

Ipak, istina je da postoje namirnice koje zaista sadrže materije koje popravljaju raspoloženje.

Lista namirnica


Čili

Iako djeluje nevjerovatno, ljute namirnice vam mogu pružiti osjećaj sreće i spokoja. Sve je to zahvaljujući sastojku kapsaicinu, koji daje čiliju ljutinu. Ova supstanca izaziva bol u ustima i nosu, mozak zatim dobija informaciju da tijelo pati, pa luči endorfin.

Sjemenke bundeve

Nedostatak cinka može izazvati depresivno raspoloženje, ali sjemenke bundeve veoma su bogate ovim esencijalnim mineralom. One sadrže i L-triptofan, prirodno jedinjenje koje poboljšava raspoloženje.

Kokos

Ovo tropsko voće sadrži visok nivo triglicerida koji će vam osigurati dobro raspoloženje. Pored toga, ove masti i pozitivno utiču na zdravlje mozga. Najzdraviji su svježi komadi kokosa.

Ovsene pahuljice

Ovsene pahuljice su idealne za mentalno stanje. To se može zahvaliti većem broju stvari, uključujući visok nivo magnezijuma koji one sadrže, a koji pomaže u borbi protiv depresije i anksioznosti.

Med

Hranjive materije u medu stvaraju umirujući efekat, što je veoma korisno ako se osjećate nervozno ili uznemireno, a to je i jedan od najčešćih razloga zbog kojeg ga veliki broj žena dodaje u čaj.

Sjemenke lana
 
Omega-3 masne kiseline su veoma bitne za mentalno zdravlje – istraživanja pokazuju da njihov nedostatak u organizmu utiče na pojavljivanje depresije i anksioznosti. Ulje sjemenki lana, kao i same sjemenke, bogat su izvor omega-3 masnih kiselina pa bi bilo poželjno da ih češće konzumirate.