PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

13.09.2014.

Grčevi u mišićima – simptomi i liječenje

Grčevi u mišićima nastaju kada živci šalju nekontrolisane impulse stanicama mišića i time se mišići ne mogu opustiti. Bol nastaje naglo, traje obično nekoliko sekundi i osjeća se intenzivno.

 

grcevi

Kako se javljaju?


Vrlo su rijetki sportaši i rekreativci, koji nisu doživljeli iskustvo sa grčevima u mišićima.

Kod grča se mišić neovisno o našoj volji iznenada kontrahira i ne možemo ga opustiti.

Grčevi u mišićima nastaju kada živci šalju nekontrolisane impulse stanicama mišića i time se mišići ne mogu opustiti. Pored toga, grč i opterećenje mišića dovodi do oštećenja stanica koji se kasnije osjete bolom.

Bol nastaje naglo, traje obično nekoliko sekundi i osjeća se intenzivno. Najčešće se javlja kod starijih osoba, trudnica i sportaša i to noću za vrijeme spavanja ili u toku dana za vrijeme sportskih aktivnosti.

Šta je u pitanju?


Definicija grčeva bi bila: skraćivanje vlakana skeletnih mišića mimo naše volje. U osnovi su grčevi bezazlena pojava (iako mogu biti izrazito bolni), no mišić je u takvom stanju izvan funkcije. Iako grč može zahvatiti bilo koji mišić, postoje neki koji su češće zahvaćeni.

To su m. gastrocnemius (list), nožni biceps i kvadriceps, dakle sve redom mišići nogu. Sljedeći po učestalosti su grčevi u mišićima stopala, šaka, ruku, trbuha te u međurebrenim mišićima.

U mnogim slučajevima su uzroci za grčeve u mišićima prouzrokovani smetnjama u sistemu elektrolita u međustaničnom prostoru koji dovode do prevelike aktivnosti živaca i time povećanoj učestalosti grčeva.

Zbog toga se češće javljaju kada se sportaši puno znoje i ne nadoknade tekućinu i minerale koje su znojenjem izgubili.

Ostali uzroci su: nedovoljna prokrvljenost u mišiću, dehidracija, slaba kondicija ili slabost mišića koji nije navikao na napor kojem je izložen.

Često je izvana očigledna kvrga koja je na dodir izrazito tvrda. Takva prisilna kontrakcija (spazam) može trajati od nekoliko sekundi do nekoliko minuta. Nije rijetkost da se mišić, jednom kad grč popusti, zgrči još nekoliko puta prije nego što grč u potpunosti nestane.

Liječenje


Grčevi obično nestanu sami od sebe bez potrebe za lječenjem, ali ovi savjeti mogu pomoći ubrzati proces ozdravljenja: zaustavite aktivnost koja je izazvala grč, lagano se istegnite i izmasirajte problematičan mišić, zadržite ga u istegnutom položaju dok grč ne prestane.

Dobar efekt u zaustavljanju grča ima tuširanje toplom vodom ili stavljanje leda na mišić kako bi se otupila bol. Pokazalo se da i nanošenje eteričnih ulja na bolni mišić također ima dobar učinak na bolove, a u slučaju da ništa od toga ne pomaže uzmite lijek protiv bolova kao što je ibuprofen.