PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

03.04.2014.

Ekstremni occlusion trening

Okluzija znači ograničavanje venskog protoka na ograničenom području. U ovom, po mišljenju mnogih opasnom vježbanju, se ipak koriste znatno manja opterećenja a rezultati su veći.

 

occ_trening

Značenje


Occlusion training je zanimljiv koncept koji pod neobičnim  uslovima omogućuje kvalitetne rezultate radeći trening znatno manjeg intenziteta.

Okluzija u ovom kontekstu u prevodu znači zatvaranje, tj. ograničavanje venskog protoka na ograničenom području. Drugi naziv koji se koristi je "blood flow restriction training" (BFR).

U osnovi, cilj je da se ograniči venski krvotok u treniranom mišiću. Iako zvuči ekstremno, ipak logički je izvodivo. Naime, venski krvotok je odvodna komponenta koja krv odvodi iz mišića i zadržavajući krv u mišiću dobivamo pump efekt koji vodi do hipertrofije.

Prvi je sa ovom metodom počeo 1966. japanski naučnik Yoshiaki Sato koji je metodu nazvao Kaatsu training. Prilikom jednog budističkog obreda Sato je toliko dugo klečao da je zaustavio krvotok u listovima. Osjećaj koji je tada imao u listovima usporedio je s onim nakon intenzivnog treninga listova.

Metabolički gledano, ovakvim načinom treninga povećava se nakupljanje laktata, što kao što znamo, dokazano povećava koncentraciju hormona rasta.

Primjena


Ovaj princip se može koristiti samo za ekstremitete, odnosno za mišiće natkoljenice, potkoljenice, nadlaktice i podlaktice. Za omatanje se koristi elastični zavoj, ili elastične trake za koljena, odnosno ručni zglob. Omata se na vrhu mišića koji treniramo.

Prvo i osnovno pravilo je ne stegnuti do mjere da se osim venskog protoka smanji i arterijski. Ključna riječ je ograničiti, a ne ukinuti venski protok.

Motanje na širem području povećava rizik od ograničavanja protoka u arterijama! Treba stegnuti na cca 70% od maksimuma, kako bismo ograničili, a ne ukinuli protok.

Kod ovog treninga se zato koriste znatno manja opterećenja (intenzitet) nego kod standardnog. Odmor između serija je 30 sekundi. Za cijelo to vrijeme se ne skidaju bandaže. Skidaju se tek nakon što je trening završen i tada se venski protok normalizira.

Jako je bitno biti oprezan jer je lako pretjerati sa stezanjem i umjesto napretka u hipertrofiji otići u sasvim suprotnom smjeru.

Značaj


Ukoliko se izvodi na pravi način ovaj trening može biti vrlo koristan osobama koje se vraćaju nakon nekih ozljeda, a ne smiju opteretiti zglobove s velikim opterećenjem. Isto tako je primjenjiv kod osoba koje iz bilo kojeg razloga ne mogu trenirati visokim intenzitetom.

Iako zvuči kontradiktorno i opasno, uz nadležnost i pravo izvođenje možete dobiti odlične rezultate.