PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

17.10.2014.

Dehidracija – uzroci i posljedice

Dehidracija je vrlo ozbiljan zdravstveni problem koji može uticati na ljude svih dobi.  Kada se znakovi pojave već ste dehidrirali, zato ih spriječite!

 

dehidracija

Koliko je voda bitna?


Voda čini više od 70 posto zdravog ljudskog tijela. Obilna količina vode i dobra hidratacija, neophodna je za pomoć probavi, ispiranje toksina i ostalih otpada te održavanje zdrave kože.

Normalno ljudsko tijelo gubi vodu tokom cijelog dana, najviše kroz znojenje i mokrenje, ali ju obično vratimo preko jela i pića.

Dehidracija je vrlo ozbiljan zdravstveni problem koji može uticati na ljude svih dobi.  Ljudi bi trebali prepoznati znakove dehidracije, jer tako mogu spriječiti velike probleme.

Šta je dehidracija?


Dehidracija je stanje koje se javlja kada čovjek izgubi više tekućine nego što je konzumirao te tako poremeti osjetljivu ravnotežu minerala u tjelesnim tekućinama.

Ona je neprirodno stanje u kojem su tjelesne stanice lišene adekvatne količine vode. Klasificirana je kao blaga, umjerena ili teška, a temelji se na tome koliko je tjelesne tekućine izgubljeno.

Najbolji pokazatelj kvalitetne hidratacije ili manjka vode u organizmu jest mokraća. Svijetla i bistra mokraća je znak dobre hidratacije, dok je tamna i mutna mokraća znak manjka.

Ljudi koji obično piju malo tekućine izloženi su dugotrajnom riziku od bolesti bubrega, poremećaja mentalnih funkcija, probavnog sistema i čak problema sa srcem.

Kako spriječiti?


Simptomi dehidracije razlikuju se ovisno o njenoj težini. Početne reakcije tijela na dehidraciju su žeđ (tijelo želi povećati unos vode), smanjeno mokrenje (tijelo pokušava sačuvati tekućinu) te tamna boja urina.

Ali problem je što ste već dehidrirali u vrijeme kad se ovi znakovi pojave. Kako se povećava razina gubitka vode, pojavljuje se i sve više znakova i simptoma, kao što su: glavobolja, suha koža i usnice, suha usta i suh jezik s gustom slinom, grčevi u rukama i nogama, smanjeno znojenje, brzi otkucaji srca te umor ili slabost.

Kako bi se dehidracija spriječila,  potrebno je unositi vodu prije nego se žeđ osjeti.

Osim toga, trebalo bi unositi najmanje dva litra vode na dan, izbjegavati napitke s kofeinom i alkohol jer oni sami po sebi izazivaju dehidraciju, izbjegavati gazirana pića jer izazivaju osjećaj punoće pa mogu spriječiti adekvatnu konzumaciju vode te konzumirati što više voća i povrća (lubenica ima oko 90% vode u sebi) a izbjegavati tešku i masnu hranu.