PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

21.08.2015.

Čuvajte zglobove vježbajući!

Često zaboravljamo da smo ispod kože i mesa sačinjeni od mišića, kostiju, zglobova, ligamenata i tetiva i dok sve bezbolno funkcionira i vrši svoju funkciju, niti ne mislimo na njih. Greška! ;)

 

vjezba-trampolina


Zglob je pokretni spoj između kostiju, obložen glatkom hrskavicom kako bi trenje pri pokretanju bilo što manje i koja je elastična kako bi mogla podnijeti opterećenja koja su često višestruko veća od težine tijela. Većina zglobova sadrži sinovijalnu tekućinu koja podmazuje ("oplakuje”) i tako dodatno štiti zglob od štetnih statičkih i dinamičkih oštećenja, te omogućuje prehranu hrskavice.

Sinovijalnu tekućinu svakoga sinovijalnog zgloba izlučuje sinovijalna membrana čahure zgloba, koja kontinuirano proizvodi i hijaluronsku kiselinu. Hijaluronska kiselina u sinovijalnoj tekućini tvori kontinuiranu mrežu koja joj daje viskozna svojstva, a s obzirom na to da ima visok kapacitet vezanja vode, podmazuje zglobne površine pri pokretu i amortizira pokret. Oblažući receptore za bol u sinovijalnoj membrani, smanjuje bolnu reakciju zgloba, a u hrskavici ublažava sile tlaka nastale opterećenjem, tjelesnom težinom i pokretom zgloba.

Jednostavno rečeno - VJEŽBAJTE jer vježbanje potiče izlučivanje sinovijalne tekućine te dugoročno sprečava bolesti tipa osteoporoze i artritisa.

Artritis je češći kod žena nego muškaraca u odnosu 3:1. Artritis je upalna bolest koja najčešće zahvaća zglobove.
Postoji preko sto vrsta artritisa, koje mogu utjecati na različita područja tijela. Primarni uzrok reumatoidnom artritisu još nije poznat. Pojava reumatoidnog artritisa često je povezana s bakterijskom infekcijom te fizičkim ili emocionalnim stresom, pa čak i lošom prehranom.

Nemojte se bojati kretanja ako imate artritis, ono čega se trebate bojati jest nekretanje! Izvodite vježbe s opsežnim pokretima, vježbe snage i kardio vježbe.

Razlozi zbog kojih biste trebali vježbati ako imate artritis:
  • jačate mišiće oko zglobova
  • poboljšavate čvrstoću kostiju
  • povećavate snagu i energiju
  • bolje spavate
  • poboljšavate cirkulaciju
  • održavate optimalnu težinu
  • poboljšavate raspoloženje i opće zdravlje organizma.

Mini trampolin dokazano čuva zglobove te pomaže u borbi protiv artritisa na najbolji i najzdraviji mogući način!