PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

11.02.2016.

Zašto je važan personalni trener?

Trener će vam napraviti najbolji plan za zacrtani cilj, davati savjete, izabrati prave vježbe a vaše je samo jedno – da trenirate fokusirajući se samo na trenutne zadatke! Prolazeći iz faze u fazu, moći ćete da vidite i osjetite napredak. 

 

personalni_trener


Na šta obratiti pažnju kod izbora personalnog/ličnog trenera?

Obrazovanje personalnog trenera mora biti ovjereno putem fakultetskog obrazovanja ili putem odgovarajućih verifikovanih trening organizacija koje su priznate i u svjetu. Kako bi poslušali savjete vašeg trenera, to ne znači da i on mora biti stalno u top formi, ali svakako bi bilo poželjno da pored sebe imate trenera koji je i sam na sebi probao vježbe koje vama pokazuje i samim tim zna kako i na koji način neka vežba pogađa određenu grupu mišića.

Uvjerite se da fitnes trener ima iskustvo u oblasti o kojoj vam govori, pitajte ga i slušajte njegove odgovore, raspitajte se šta je završio i koliko dugo radi taj posao. Vrlo je važno  da ukoliko imate neku povredu ili zdrastveni problem (probleme sa koljenima, trudnoću, dijabetes, srčane probleme i sl.) pričate o tome sa svojim fitnes trenerom i utvrdite da li posjeduje obrazovanje u ovim oblastima i da li je ranije radio sa nekom sličnom osobom.

Dobar personalni trener je i dobar slušalac, takav trener će pažljivo slušati sve o čemu govorite i razumjeti vaše ciljeve.

Pored toga dobar personalni trener će redovno procjenjivati vaš napredak i promjene i obavještavati će vas o tome.

Vrlo je bitno da se i vi sami dobro osjećate i da vam prija društvo odabranog personalnog trenera, jer će on tokom dužeg vremena blisko sarađivati sa vama.

Zašto trener?


Ukoliko vam se dogodilo da ste u trenažnom procesu, a da ste umorni, iscrpljeni i bez snage, da vaši treninzi nisu djelotvorni, niste postigli željeni cilj, stagnirate u formi ili u kilaži, možda je vrijeme da razmislite o angažovanju personalnog trenera. 


Ako ulažete rad, trud i novac, potrebno vam je da se vide efekti tog rada.

S obzirom da informacije o treniranju možete dobiti sa različitih strana, to može djelovati zbunjujuće na vas.

Veliki broj sportista rekreativaca provodi mnogobrojne sate na neplanski organizovanim treninzima i na taj način ne dolaze do željenih rezultata. Kvantitet treninga je važna stvar, ali je kvalitet još važnija. 

Zbog svog iskustva, trener je u mogućnosti da predvidi probleme i greške koji nastaju tokom trenažnog ciklusa i koji su uzrok stagnacije u formi.

U čemu će vam pomoći?


Saradnja sa trenerom treba da bude pravi put u ostvarenju vaših sportskih ciljeva.
Trener je prava osoba koja će vam pomoći da odredite svoj cilj, bez obzira koliko želite da smršate i zašto.

On može izvršiti provjeru vašeg izbora vježbi i prehrambenih navika i pomoći vam pri određivanju promjena koje možete napraviti da biste mogli učinkovitije vježbati.

Također vam može pomoći da utvrdite jesu li ciljevi koje ste si postavili realni za vas.

Objektivnost trenera je ključna stvar u određivanju vaše „početne tačke", tj. trenutne pripremljenosti vašeg organizma za napore. To vam garantuje da ćete polako i bez rizika ući u trenažni proces.

Kada se pravilno podijele obaveze i odgovornost, trener je taj koji preuzima potpunu odgovornost za plan koji kreira za vas. Na taj način je postizanje cilja skoro zagarantovano.

Vaš trener će: odabrati određene vežbe i napraviti plan u koji ćete imati poverenja, imat ćete uvid u cjelokupan plan, ali ćete se fokusirati na početni dio, on će vam pomoći da napravite kratkoročne ciljeve, koji će vas pripremiti za dugoročne, te će vam pružiti željene povratne informacije i realan uvid u svoje treniranje.

Umjesto da svake nedjelje radite nove vježbe, bićete ustaljeni na efektnije treninge. Prolazeći iz faze u fazu, moći ćete da vidite i osjetite napredak. 

Problem sa zdravljem


Rad sa trenerom je jednostavniji, jer se u tom slucaju fokusirate samo na vježbanje ali ne i na planiranje treninga.

Ako imate neke specifične probleme poput artritisa, srčanih problema, starih ozljeda i sl., rad s iskusnim trenerom (koji, naravno, surađuje s vašim liječnikom) može pomoći da pronađete program vježbi koje će pomoći pri ozdravljanju ozljeda i izbjeći pojavu novih problema.

Osobni/personalni trening je još uvijek tabu, što zbog nestručnih trenera, što zbog ekonomske situacije u zemlji, ali nadamo se da će se i to pomalo početi mjenjati!

Naš izbor

Portal rekreacija.ba preporučuje vam mr.sc. Azura Sakić - kondicioni trener. Azur je autor knjige Preventivni kondicijski trening i trenutno radi u Sarajevu.