PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

27.01.2016.

Skijaško trčanje - hodanje za rekretivce

Nordijsko skijanje ili skijaško trčanje ili Cross-country skijanje je jedan od najzdravijih sportova. Tokom treninga, cijelo tijelo je podjednako aktivno, a svi pokreti su prirodni. Lokacije za skijaško trčanje su na idealnim nadmorskim visinama. Pa zašto je u Bosni i Hercegovini ovaj sport nepopularan?

 

ski_trcanje


Poznato je da Bosna i Hercegovina kasni za svjetskim trendovima. Rekrativno skijaško trčanje je u skandinavskim zemljama popularniji vid rekreacije nego alpsko skijanje. U Njemačkoj, Italiji, Austriji i Sloveniji ogroman je broj registrovanih rekreativaca.

Nadamo se da će i kod nas "Langlauf" postajati sve popularniji vid rekreacije, jer je to i takmičarski sport koji je standardan na zimskim Olimpijskim igrama. 

Oprema za nordijsko trčanje je mnogo jeftinija od opreme za alpsko skijanje. Tehnika trčanja je vrlo jednostavna i prihvatljiva za sve. Radi se o prirodnim pokretima, tako da je ovo sport i za djecu, a i za starije osobe.

Ski trčanje (hodanje) kao rekreacija


U principu radi se o šetnji na skijama. To je klasična tehnika i stara je skoro 5.500 godina. Kroz istoriju razvijala se oprema, priprema skijaških staza kao i sama tehnika.

Za razliku od klasičnog stila, klizni dozvoljava bočno odgurivanje skijama koje više ne moraju biti paralelne. Kretanje je slično kao kod klizanja. Staza je pripremljena bez "korita" i poravnata je poput alpske staze.

Naprednija tehnika je slobodna i uključuje otklizavanje. Radeći ovu tehniku potrebno je omogućiti ispravan prenos težine sa skije na skiju.

Rekreativci najčešće kombinuju ove dvije tehnike kako bi se najbolje prilagodili konfiguraciji terena.

Pokrenite se. 

Prije svakog treninga dobro se zagrijite. Biće vam dovoljna i kratka aktivnija šetnja, sa elementima gimnastičkih vježbi. Za sjajno proveden dan u prirodi i na skijama nije vam potrebna čak ni staza. Trčati možete i po cjelcu, malom snijegu.

Skije se postavljaju paralelno u širini kukova. Težina tijela je ravnomjerno raspoređena na obje noge. Tijelo je u blago nagnutom položaju prema naprijed. Nožni zglobovi, koljena i kukovi su blago savijeni. Pogled je usmjeren prema naprijed. Lako je, zar ne?

Oprema


Od opreme koja vam je potrebna za skijaško trčanje najvažnije su skije.

One su, u usporedbi sa skijama za alpsko skijanje znatno duže, uske, elastične, lagane i jače savijene prema naprijed kako bi, kada skijaš stane na skiju, masa bila što ravnomjernije raspoređena, a trenje što manje. Dužina skija odabire se tako da se tjelesnoj visini doda 25-35 cm. U prosjeku odrasli trkači upotrebljavaju 200-210 cm duge skije, a žene od 195-200 cm. Širina skija za rekreativce je 47-55mm.

Štapovi se također odabiru prema tjelesnoj visini, znanju tehnike, te prema snazi ruku i ramenog pojasa trkača. Od tjelesne visine oduzme se 20-35cm i dobije se njihova visina. U pravilu štapovi dolaze do visine ramena. 

Vezovi su specifični i bitno se razlikuju od onih za alpsko skijanje. Cipele i vezovi čine sistem unutar kojeg je bitno da su cipele udobne te da vezovi omogućavaju učinkovit odraz preko prstiju uz dobru povezanost sa skijom, posebno kod klizanja i u zavojima. Fiksirani su na vrhovima prstiju, dok je peta slobodna što omogućava podizanje pete od same skije povećavajući opseg zamaha i potiskivanje skije. Na takav vez ide i posebno konstruirana cipela koja je ergonomski i funkcionalno prilagođena potrebama trkača. Puno je mekanija, niža, uža, ima blago povišenu petu te više sliči gojzerici nego pancerici. Cipele su napravljene od materijala koji propušta zrak ali ne propušta vodu.

Krenite što prije!


Rekreativno skijaško trčanje u zimsko doba predstavlja idealan način uklanjana negativnih posljedica savremenog načina života - smanjuje stres, jača organizam i što je najvažnije, vraća čovjeka prirodi! Zato krenite što prije!