PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

22.02.2016.

Savate - francuski boks kao oblik rekreacije

Borilački sportovi pružaju različite mogućnosti u sportskoj rekreaciji, svojom specifičnošću i bogatstvom tehnike objedinjuju fizičko i mentalno, podižu sposobnost samokontrole i samopouzdanje. U Bosni i Hercegovini, Savate je još uvijek nepoznat oblik rekreacije za žene.

 

savate

Sportska rekreacija se pojavljuje kao posljedica savremenog načina rada i života čovjeka u kojem je kretanje svedeno na minimum, a stres i stresne situacije postaju svakodnevnica. 

Sportska rekreacija nudi mogućnosti i rješenja kako na efikasan i produktivan način iskoristiti slobodno vrijeme, suprotstaviti se stresorima, ublažiti njihov utjecaj, podići razinu svojih psihofizičkih sposobnosti na viši nivo i time unaprijediti ukupnu kvalitetu života.

Francuski boks (Savate) karakterizira izmjena ručnih i nožnih tehnika uz kretanje u poziciji osnovnog  položaja (boksačkog garda). Uz njihove različite kombinacije postoje i tzv. izmicanja, blokovi, otkloni i eskivaže. Ručne tehnike su jednostavnije od nožnih, ali sve tehnike zahtijevaju visok nivo

  • koordinacije,
  • eksplozivne snage,
  • ravnotežu i
  • fleksibilnost.

Sadržaj francuskog boksa

Početak učenja tehnike francuskog boksa je boksački gard ili stav. Iz tog osnovnog položaja ruku, nogu i tijela izvode se sve ručne i nožne tehnike i kretanja.

Kretanja obuhvaćaju ciljano, brzo i racionalno približavanje ili udaljavanje od partnera s namjerom izvedbe tehničkih elemenata, obrana i odgovora na njih. Kretnje su mekane, opuštene u ritmu s brzim pokretima.

Ručne tehnike sadrže tri osnovna udarca; direkt, kroše i aperkat, a izvode se u razini trupa i glave, podjednako lijevom i desnom rukom što je odlično jer se razvija muskulatura na obje strane tijela.

Nožne tehnike se koriste češće od ručnih tehnika, a upućuju se u tri razine tijela; nisko, srednje i visoko, odnosno u područje stopala, potkoljenice, natkoljenice, trupa, glave i vrata. Nožne tehnike izvode se, također dinamično i u ravnotežnim položajima.

Eskivaže i otkloni, izmicanja i blokovi koriste se u situacijama kada se želi izbjeći udarac, preusmjeriti napad i preuzeti inicijativu, a pri tome se uključuju svi dijelovi tijela uz dobru koordinaciju i pravodobnu reakciju (tajming).

Kako francuski boks utječe na organizam?

Savate prema funkcionalnom načinu djelovanja na tijelo spada u aerobno – anaerobne tjelesne aktivnosti što odlično djeluje na redukciju potkožnog masnog tkiva i regulaciju tjelesne težine. Anaerobni sustav očituje se u zahtjevima za brzim reakcijama ruku i nogu u kratkoj jedinici vremena.

Istovremeno, Savate zahtijeva mnogo brzih i agilnih (s čestim promjenama smjerova) kretnji nogama i trupom da bi se postavili u najbolji položaj za udarac ili izmakli partneru/protivniku što zahtijeva aktivaciju anaerobnih kapaciteta kojima se troše masti uskladištene u potkožnom masnom tkivu.

Razvoj eksplozivne snage ruku i nogu

Proizlazi iz brzih i snažnih udaraca gornjim i donjim ekstremitetima, čime se može lijepo i brzo oblikovati muskulatura ruku, nogu i zdjeličnog pojasa; posebno mišića stražnjice zbog čestog stajanja na jednoj nozi, a posebno prilikom izvođenja bočnih udaraca.

Razvoj koordinacije

Odlično se razvija zbog kombinacije različitih tehnika donjim i gornjim ekstremitetima uz stalan zahtjev za ravnotežnim položajima. Da bi se udarci mogli izvesti iz ravnotežnih položaja mišići corea moraju biti na visokom funkcionalnom nivou. Jačanjem mišića corea kvalitetnije se izvode udarci i dobiva veća beneficija iz ovog sporta.

Razvoj fleksibilnosti 

Nužan posebno kod izvođenja visokih udaraca nogama. Zbog velikog broja ponavljanja na svakom treningu nedvojbeno je da se ubrzo razvija visok stupanj fleksibilnosti.