PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

14.12.2015.

Povrće sa najmanje kalorija

Povrće je bolja dijetalna hrana od voća jer ne samo da ima malo kalorija za svoju težinu nego je i zasitnije nego voće. Ipak, važno je upozoriti da dosta toga ovisi i o pripremi. Škrobno povrće poput krompira može nositi mnogo kalorija sa sobom, naročito ako je pripremljeno sa mnogo ulja (pečeni krompir ili pomfrit).

 

povrce_kalorije_manje


Osim treninga i fizičke aktivnosti, pravilna ishrana i uravnotežen unos kalorija osnovni su za smanjenje tjelesne težine. Mnogi od vas koji sprovode rigorozne dijete spremni su na svakodnevno brojanje unosa kalorija.


U vezi s tim bitno je znati da postoje niskokalorične namirnice koje možemo konzumirati u velikim količinama s obzirom da jedna porcija ovakve hrane sadrži samo 50 kalorija! Uglavnom su u pitanju različite vrste zdravog povrća.

Za uspješno gubljenje kilograma bitno je znati koliko kalorija unosite dnevno. Postoje namirnice koje u svom sastavu imaju minimalan broj kalorija. Evo koje su to namirnice!

Koje je to povrće?


Kupus

Listovi kupusa sadrže vitamine, minerale, vlakna, i nekoliko fitonutrijenata za koje se smatra da sprečavaju rak. Sadrži samo 22 kalorije po šoljici! 

Rikola

Ima samo četiri kalorije po šalici. Ova nježna, zelena salata ima nevjerojatno malo svega što ne želite, pogotovo kalorija, masnoća, zasićenih masnoća i kolesterola. No s druge je strane prepuna vlakana, vitamina A, C i K, i drugih hranjivih tvari, uključujući kalij.

Zelena salata

Sadrži pet kalorija po šoljici. Možete pojesti tonu zelene salate a da ne dobijete ni grama. Izvor je vitamina B, folne kiseline i mangana koji pomaže regulisati šećer u krvi. Bitna je i za funkcionisanje imunološkog sistema.

Cvekla

Pola šoljice cvekle ima 37 kalorija. Ona je bogata antioksidansima, željezom, vlaknima, folnom kiselinom, kalijem. Svoju raskošnu boju dobiva od betanina, moćnog antioksidansa.

Tikvice

Tikvice imaju 20 kalorija po šoljici. Ta čudesna vrsta bundeve pruža nam to zadovoljstvo da je možemo pojesti doista puno, bez da se debljamo, jer sadrži minimalno kalorija. Tikvice su pune vitamina A.

Grejp

Pola grejpa ima 39 kalorija. Sadrži vitamin C, folnu kiselinu, kalij te topiva vlakna koja mogu biti snažan saveznik protiv arteroskleroze. Ružičaste i crvene sorte imaju i vitamin A te likopen, fitokemikalije koje štite arterije.

Gljive

Sadrže 15 kalorija po šoljici. Šampinjoni, bukovače, samo su neke od sorti koje ćete pronaći u trgovinama. Sve gljive su dobri izvori vitamina D, tiamina, riboflavina, niacina, vitamina B6, fosfora, kalija, bakra i selena.

Repa

Repa ima 36 kalorija po šoljici. Velik je izvor vlakana i vitamina C, a volimo je izrezanu na kockice, dodanu juhama i varivima. 

Šparoge

Imaju 27 kalorija po šoljici. Šparoge su poznate kao detoksikacijska hrana jer sadrže visoke razine aminokiselina koja djeluje kao diuretik, dakle pripomažu ispiranju viška tekućine iz organizma. Šparoga je riznica vitamina i minerala, uključujući i vitamine A, C, E i K, B6, folnu kiselinu, željezo, bakar pa čak i proteine. 

Brokula

Brokula ima 31 kaloriju po šoljici. Prepuna je vlakana, vitamina, minerala, već sadrži snažne antioksidanse koji mogu poboljšati izglede za preživljavanje od raka dojke i smanjiti rizik od raka debelog crijeva.

Prokulice

Imaju 38 kalorija po šoljici. Ovo povrće, ponekad zvano mali kupus su niskokalorične, a sadrže vlakna i fitonutrijente koji pomažu odbrani od raka.