PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

04.01.2016.

Njemačka završila prvi autoput za bicikla

Tzv. pametni evropski gradovi mahom smanjuju broj automobila i prelaze na koncept "aktivnog prevoza". Radi se o promociji i uređenju staza, ulica, prometnica, pa evo i autoputeva za bicikla. Benefiti su nemjerljivi.

 

autoput_bicikla

Njemačka pravi novi iskorak u industriji saobraćaja time što pravi autoput za bicikla. U ovoj zemlji Evrope, plan je napraviti 100 kilometara puta samo za ljubitelje dvotočkaša bez motora, a kako prenose mediji izgrađeno je već pet kilometara koje biciklisti mogu testirati kada god žele.

Ovaj autoput će povezati 10 gradova, među kojima Dizburg, Bohum i Ham.

Put će se graditi duž napuštene pruge u industrijskoj zoni.

Prema riječima Martina Toenesa iz Kancelarije za regionalni razvoj (RVR) oko dva miliona ljudi iz ovog regiona će moći da koristi jedinstveni autoput za bickle, a rezultat je 50.000 automobila manje dnevno.

I London će uskoro dobiti biciklističi autoput. Korištenje bicikla u Londonu je udvostručeno u poslednjih deset godina. Budući da za motorizovani pristup centru treba danas platiti 11,50 funti, razumljivo je što se sve više stanovnika opredeljuje za bicikl kao sredstvo prevoza. 

Procjenjuje se da će nakon izgradnje najavljenih biciklističkih auto-puteva broj korisnika bicikla do 2026. porasti na 1,5 miliona. Takođe, u Londonu razmišljaju o pretvaranju pojedinih tunela metroa, koji se više ne koriste, u podzemne biciklističke staze.