PREPORUČUJEMO REKREACIJU:

31.10.2016.

Kupovina polovnog bicikla

Mnogima je teško izdvojiti novce za potpuno nov bicikl, pogotovo ako se radi o malo skupljim, kvalitetnijim varijantama, stoga kupovina polovnog bicikla može biti pun pogodak. 

 

novosti_bike_second_hand


Oglasnici vrve različitim vrstama i markama i, uz malo sreće, možete pronaći zaista odličan bike, no potrebno je ipak pripaziti na neke detalje.

 
Gdje kupiti polovan bicikl?

Ovdje će Vam trebati puno strpljenja i truda! Tržište je malo i kad pregledate kompletnu ponudu vidimo da i nema puno za izabrati, posebno ako tražite nešto kvalitetnije. Prvo se uvjerite da ste pogledali u dnevnim novinama i oglasima, second hand prodavnicama, na pijacama polovnih automobila, kod lokalnih biciklističkih entuzijasta i klubova... Ne treba zaboraviti i opciju kupovine preko interneta: e-bay, news grupe, specijalizovane prodavnice polovnih bicikla u inostranstvu, web stranice biciklističkih klubova... 
Ako imate rodbinu ili prijatelje u inostranstvu, mogu Vam oni kupiti. Opet, pitanje koliko se razumiju u bicikla- najčešće je izbor koji je neko napravio za nas razočaravajući!

Ljubav na prvi pogled

Pronašli ste savršen bicikl za sebe, u opisu bicikla sve najbolje, a slika govori tisuću riječi. Ne i u ovome slučaju. Dogovorite razgledavanje vašeg potencijalnog budućeg bicikla i obavezno to učinite na danjem svjetlu. Ponekad je teško zamijetiti sitna oštećenja u nekakvom polumraku podruma. Osim toga, obratite pozornost na mjesto skladištenja, ali i na osobu koja ga prodaje. Opći utisak o osobi, kao i način i mjesto držanja bicikla, će vam dati do znanja koliko je osoba pedantna i koliko je bicikl zapravo očuvan. Ukratko, vjerujte instinktu.
 

Rama ili krama

Kostur bicikla mora biti „zdrav". Aluminijski okvir na sebi može imati oštećene, popucale ili odlijepljene naljepnice, i to samo po sebi nije problem (osim estetski), no on sam ne smije imati nikakvih oštećenja niti pukotina. Karbonski okviri su laganiji i u osnovi skuplji, ali su i osjetljiviji na udarce od aluminijskih, stoga valja biti još oprezniji. Posebno obratite pozornost na mjesta gdje su spojevi, a najbolje je okvir, osim vizualno, prijeći prstima, jer se opipom mogu osjetiti nepravilnosti koje se ponekad ne vide golim okom.
 

(A)simetrija

Detaljno pregledati dio po dio. Kotači moraju biti u ravnini s okvirom. Ukoliko to nije slučaj, treba na licu mjesta provjeriti jesu li samo loše namješteni (i smjestiti ih pravilno) ili su iskrivljeni. Kočnice, ukoliko se radi o V-brake-u, moraju biti na jednakoj udaljenosti od kotača s obje strane, a funkcionalnost provjerite s nekoliko potisaka na mjestu. Ako je bicikl opremljen diskovima, potražite oštećenja na njima, jesu li iskrivljeni, ogrebani, imaju li hrđe na sebi.
Mjenjač mora biti paralelan sa zadnjim kotačem. Mjenjač savijen prema kotaču može biti posljedica pada, što automatski za sobom povlači i druga moguća oštećenja.

Okvir

Pregledajte kompletan okvir po danu, znači ne po mraku, ne u podrumu. Ako okvir ima išta više od kozmetičkih ogrebotina, vi odlazite, jer ako je bilo koji udarac koji je uspio iskrivit površinu okvira da izgleda ko auto od vaše punice:), velika je vjerojatnost da je negdje već napukla što je često gotovo nemoguće provjeriti, pogotovo kad su okviri plastificirani, onda pukne tako lijepo, da kad se aluminij vrati u prvotni položaj ne može se vidjeti nepravilnost. Isto tako, ako je okvir plastificirao netko treći, pa se ne prepoznaje original plastifikacija, nemojte vadit „peneze", jer se naknadnom plastifikacijom može jako lijepo pokriti pukotine.

 

Ležajevi – mali dio, velik problem

Za početak krenite od volana. Stisnite obje kočnice i iz mjesta pokušajte „protresti" bicikl naprijed-nazad i lijevo-desno. Ništa se ne smije pomicati niti trzati. Ako je volan nestabilan ili se blago trza, to je znak da su popustili ležajevi (mjesta na kojima se volan vrti lijevo-desno). Također, postoji i mogućnost da su samo loše namješteni, što se može ustanoviti na licu mjesta.
Podignite jedan kraj bicikla kako biste provjerili jesu li kotači pravilno „sjeli" u svoje ležište. Zavrtite nekoliko puta i pokušajte ih pomaknuti lijevo-desno. Ispravni kotači se vrte glatko u ravnini i ne „šetaju" lijevo-desno. Još bolje je skinuti kotač, pa provjeriti osovinu. Ako se ne vrte glatko, možda su oštećeni ležajevi.
Zavrtite ručno nekoliko puta kurble. Moraju se okretati glatko i bez šumova, krckanja i drugih čudnih zvukova, a ako nema pomicanja lijevo-desno, ležajevi su u redu.
Ima li bicikl amortizere, stisnu se kočnice i optereti prednji dio bicikla. Ispravni amortizeri će ravnomjerno i glatko „potonuti" i isto se tako vratiti u početan položaj.
 

Mjenjači i kočnice

Mjenjač je ispravan i u dobrome stanju ako prođe kroz sve brzine bez zapinjanja, „kašnjenja", grebanja ili trzanja. Izmjena brzina mora teći glatko i trenutno, a lanac ne smije padati. Pritom valja obratiti pozornost na podmazanost i stanje lanca općenito. Provjeriti je li lanac prljav, hrđav ili istegnut. Mjenjač može biti ispravan, ali mu takav lanac otežava posao.
Provjeru funkcionalnosti mjenjača brzina izvršiti pod različitim režimima vožnje: pod opterećenjem- uzbrdo, brzo i polako... Istrošen plastični zub na ručicama mjenjača nekad se može otkriti samo ako brzine mjenjamo na jedan od ovih načina. To je uvijek znak početka «kraja» tog mjenjača. Spada li lanac kod prebacivanja, da li je uzrok krivi srednji pogon ili samo nepravilno podešeni zazori mjenjača? 

Kočnice moraju kočiti ravnomjerno i snažno. Kad nema kočenja, ne smiju dodirivati kotač ili diskove.
Provjerite sajle i bužire. Ispucali bužiri i hrđave sajle nisu prihvatljivi, a ukoliko se radi o hidrauličnom sistemu kočnica, obratiti pozornost na curenje tekućine.
 

Probna vožnja

Nakon prethodno obavljene inspekcije iz mjesta, vrijeme je za probnu vožnju. Bicikl mora sjesti na prvu, što znači odgovarati veličinom, položajem sjedenja i biti udoban. Ponovno testirati mjenjač izmjenjujući brzine. Isprobati kočenje. Ima li škripanja, struganja, trenja. Vrte li se kotači ravno i ujednačeno. Je li volan stabilan i dobro se okreće.
Ukoliko je sve ostalo na mjestu, preostaje još samo dogovoriti povoljnu cijenu. Obratite pozornost na godište bicikla, opće stanje i prijeđene kilometre i raspitajte se koliko košta takav novi. Ako je potrebno, potražite savjet i mišljenje iskusnijih biciklista i uspješna kupovina je zajamčena.